0

آموزش جامع اچ تی ام ال و سی اس اس (HTML, CSS)

آموزش جامع اچ تی ام ال و سی اس اس (HTML, CSS)

درباره این دوره
درباره دوره: طراحی وب از شاخه‌های برنامه‌نویسی است. افراد و شرکت‌های رأی معرفی محصولات خود به دنیا، معمولاً از وب‌سایت استفاده می‌کنند. بخش کلاینت یک صفحه وب  شامل سه بخش است. بخش اول ساختار صفحه، بخش دوم شکل و رنگ صفحه و بخش سوم منطق برنامه است. بخش اول به کمک HTML، بخش دوم با CSS و بخش سوم با جاوا اسکریپت  ساخته می‌شود. اچ‌‌تی‌‌ام‌ال (Hyper Text Markup Language) یا همان زبان نشانه‌‌گذاری فوق متن، زبان طراحی اسکلت اصلی وب‌سایت است. این زبان از تگ‌ها برای نشان‌دادن محتوا و ساختار صفحات استفاده می‌کند، این تگ‌ها به مرورگر اعلام می‌‌کنند که هر بخش از صفحه چه نوع عنصری است و باید به چه صورت‌نمایش داده شود. به کمک HTML ، اجزای صفحه را ایجاد می‌کنیم و برای ایجاد رابط کاربری از  CSS(Cascading Style Sheets)   استفاده می‌شود. به عبارتی زبان برنامه‌نویسی سی اس اس برای طراحی وب‌سایت‌ استفاده می‌شود.  از CSS برای تنظیم ویژگی‌های ظاهری محتوا از جمله رنگ‌ها، فونت‌ها، حاشیه‌ها، پس‌زمینه‌ها، سایزها و… می‌توان استفاده کرد. با استفاده از CSS می‌توان به المان‌های موجود در صفحه وب که توسط HTML ایجاد شده‌اند، شکل داد. با استفاده از CSS، می‌توان بدون تغییر در ساختار یک صفحه، استایل‌های مختلفی را برای آن صفحه تعریف کرد. در این آموزش چه چیزی یاد می‌گیریم؟ در ابتدا با مقدمات HTML و تگ‌های پاراگراف و نقل‌قول آشنا می‌شویم. سپس استایل دهی اولیه به کمک CSS را معرفی می‌کنیم. بعد تگ‌هایی برای فرمت‌بندی متن را معرفی می‌کنیم. در ادامه با تگ‌هایی برای ایجاد لینک، تصویر، لیست، جدول و درج صدا و فیلم در صفحه آشنا می‌شویم و سی اس اس مربوط به آنها را نیز یاد می‌گیریم. در گام بعدی انواع تگ‌های input را ارائه خواهیم کرد. سپس تگ پر کاربرد div به همراه سی اس اس های پرکاربردی آشنا می‌شویم. در  ادامه  سلکتورها که بسیار پرکاربرد هستند را یاد می‌گیریم. در نهایت با تگ‌های معنایی آشنا شده و در انتهای آموزش یک معرفی مختصری از جاوا اسکریپت و تگ canvas خواهیم داشت. همچنین چند مثال کاربردی در طی دوره هم بررسی می‌شوند. آموزش اچ تی ام ال و سی اس اس، جزو مباحث پایه و مقدماتی برای طراحی سایت است. با یادگیری این مهارت‌ها، شما می‌توانید پروژه‌های طراحی سایت را انجام دهید. نکته‌ی مهم برای یادگیری اچ تی ام ال و سی اس اس، دنبال کردن آموزش‌های پروژه محور است. آموزش‌هایی که با تمارین عملی فراوان، شما را برای پروژه‌های واقعی آماده کنند. اچ تی ام ال (html) مخفف عبارت Hyper Text Markup Language به معنای زبان نشانه‌گذاری ابر متن است. اچ تی ام ال را می‌توان زبان استاندارد صفحات وب دانست. این زبان به شما امکان پیاده‌سازی و چیدمان بخش‌های مختلف یک صفحه‌ی وب (اعم از تصویر، متن، ویدیو و غیره) را می‌دهد. لازم به ذکر است که برای تعیین عناصر در این زبان، باید از تگ ها استفاده کنید. سی اس اس (css) مخفف عبارت Cascading Style Sheets به معنای صفحات استایل آبشاری است. سی اس اس به شما اجازه می‌دهد تا صفحات وبی که به کمک زبان اچ تی ام ال ساخته‌اید را زیبا کنید. رنگ‌ها، حاشیه‌ها، فونت، قلم نوشته و دیگر ویژگی‌های عناصر صفحه‌ی وب، با کمک css تعیین می‌شود. فراگیر شدن اینترنت، سبب شده است تا تمام کسب و کارها، به وب سایت نیاز داشته باشند. وب سایت‌ها اجازه می‌دهند تا خدمات و محصولات برای طیف گسترده‌تری از مشتریان در دسترس باشد. این موضوع بدان معناست که تقریباً تمام افراد، تمایل دارند که یک وب سایت برای حرفه‌ی خود داشته باشند. وقتی شما طراحی سایت را یاد می‌گیرید، پروژه‌های عظیم و ناتمامی در اختیارتان قرار می‌گیرد. پروژه‌هایی که می‌تواند اعتبار شما را افزایش داده و محلی برای کسب درآمد شما باشد. این‌جاست که یادگیری طراحی سایت، اهمیت دارد. برای یادگیری طراحی سایت، شما باید ابتدا آموزش اچ تی ام ال و سی اس اس را دنبال کنید. Html css آموزش مقدماتی برای طراحی سایت به شمار می‌آیند. در مراحل بعد با یادگیری زبان‌هایی مانند جاوا اسکریپت (Javascript) می‌توانید وب سایت‌های پیشرفته‌تر و خلاقانه‌ای را بسازید. به‌هر حال، یادگیری حوزه‌ی طراحی سایت با اچ تی ام ال و سی اس اس آغاز خواهد شد. این آموزش با هدف انجام پروژه طراحی سایت با html و css طراحی و تدوین شده است. شما در این دوره، با مفاهیم اساسی html و css آشنا می‌شوید و می‌توانید قابلیت‌های آن را به‌طور کامل یاد بگیرید. با توجه به تمرینات عملی که لابه‌لای مباحث این دوره گنجانده شده است، شما توانایی لازم برای انجام پروژه html و css را نیز به‌دست خواهید آورد. این دوره‌ی آموزشی، به نحوی تهیه شده است که مباحث آن برای تمام افراد قابل استفاده خواهد بود. بنابراین بدون نیاز به گذراندن هیچ آموزش دیگری، شما می‌توانید یادگیری طراحی سایت را از این دوره، آغاز کنید. لازم به ذکر است که مباحث آموزشی کاملاً ساده و شفاف بیان شده‌اند و جای هیچ‌گونه ابهامی را باقی نگذاشته‌ایم. منابع زیادی برای آموزش رایگان طراحی سایت با html و سی اس اس وجود دارند. شما می‌توانید یادگیری این مفاهیم را با استفاده از کتاب‌های آموزشی و دیگر منابع آموزش html و css به صورت pdf دنبال کنید. شما می‌توانید از کتاب‌های جامع آموزش+ html+css+javascript رایگان استفاده کنید تا طراحی سایت را از پایه تا پیشرفته یاد بگیرید. اگر قصد دارید تا مطالب مربوط به طراحی سایت را ساده‌تر، سریع‌تر و ساختاریافته‌تر یاد بگیرید، توصیه می‌کنیم تا در دوره‌های آموزشی شرکت کنید. اگر فرصت کافی برای این دوره‌ها را ندارید، دوره‌های ویدیویی و مجازی، راهگشا خواهد بود. دوره‌های آموزشی آنلاین، شکل بهتری از یادگیری را ایجاد می‌کنند. شما هر زمان که انرژی و حوصله‌ی یادگیری را داشته باشید، می‌توانید به محتوای آموزشی دسترسی داشته و از آن استفاده کنید. به‌علاوه این‌که در برخی دوره‌ها، امکان ارتباط با مدرس و دیگر دانشجویان وجود دارد که نواقص آموزش مجازی را حذف می‌کند. سرفصل‌ها و مباحثی که در این آموزش دنبال می‌شوند، در فهرست زیر آورده شده است. شما می‌توانید لیست سرفصل‌های منبع آموزشی انتخابی خود را با این عناوین تطبیق داده و از منابع کامل استفاده کنید. •      معرفی دوره‌ی آموزشی و اهداف •      آشنایی با html •      تگ‌های هدینگ در اچ تی ام ال (h1 تا h6) •      تگ پاراگراف (p) •      تگ نقل قول (q) •      تگ‌های استایل‌دهی متن (b و i و s) •      تگ‌های ins و del •      تگ‌های var-kbd-pre-code-samp •      تگ‌های sup و sub •      تگ‌های bbr و dfn •      تگ‌های bdo و bdi •      تگ address •      کاراکترهای ویژه •      آموزش سی اس اس •      معرفی ویژگی font در css •      قراردادن background •      ویژگی boxshadow •      متغیرها •      تابع attr •      ایجاد لینک در اچ تی ام ال با تگ a •      استایل‌دهی به تگ a در سی اس اس •      تگ img •      تگ map •      تگ picture •      قراردادن favicon در سایت •      تگ svg •      ویژگی transform در سی اس اس •      ویژگی filter در سی اس اس •      ایجاد لیست در اچ تی ام ال با تگ‌های ul، ol و dl •      استایل‌دهی به لیست‌ها در سی اس اس •      کار با لیست •      لیست‌های تودرتو •      ایجاد جدول با تگ table •      تگ‌های thead و tfoot و tbody •      صفت rowspan •      صفت colspan •      تگ‌های صدا audio •      تگ ویدیو video •      تگ object •      تگ embed •      تگ iframe •      کار با تگ‌های ورودی فرم •      صفت pattern •      ساخت دکمه در فرم با تگ button •      انواع ورودی‌های فرم (radio- checkbox- selector و غیره) •      تگ‌های ورودی از نوع فایل، رنگ و تصویر •      تگ‌های ورودی از نوع range •      بخش بندی صفحه با تگ div •      ویژگی boxsizing در سی اس اس •      واحدهای rem و em •      تابع clac در css •      تگ span •      معرفی و کار با ویژگی‌های کاربردی در سی اس اس •      مثال‌های عملی •      انتخابگر در سی اس اس •      عناصر معنایی •      مقدمه‌ای بر جاوا اسکریپت •      مرور و جمع‌بندی مطالب آموزش داده شده برای آموزش طراحی بخش کلاینت صفحات وب، می‌توانید از دوره‌های آموزشی اچ تی ام ال در مکتب خونه استفاده کنید. این دوره، با در نظر داشتن سرفصل‌های آموزشی کامل، شما را برای طراحی سایت از صفر تا صد آشنا خواهد کرد. آموزش‌های مکتب خونه کاملاً عملی بوده و شما با انجام تمارین متعدد و پروژه‌های مختلف، تسلط خوبی روی مباحث آموزشی دریافت می‌کنید. آموزش اچ تی ام ال و سی اس اس به عنوان مباحث مقدماتی در طراحی سایت، اهمیت دارد. Html و css برای طراحی و پیاده‌سازی بخش کلاینت وب سایت مورد نیاز است. همچنین در مکتب خونه انواع دوره آموزش برنامه نویسی و آموزش طراحی سایت به عنوان مکمل و پیش‌نیازهای این دوره موجود است. تگ‌های پایه: 1 – مقدمه‌ای کوتاه 2 – تگ‌های h1 تا h6 3 – ایجاد پاراگراف با تگ p 4 – نقل قول با تگ q و bloclqute 5 – تگ‌های b-strong-i-em-mark-small 6 – تگ‌های ins,del 7 – تگ‌های var-kbd-pre-code-samp 8 – تگ‌های sup,sub 9 – تک‌های bbr,dfn 10 – تگ‌های bdo,bdi 11 – تگ address 12 – کاراکترهای ویژه مقدمه CSS: 1 – شروع کار با css 2 – معرفی ویژگی font 3 – قرار دادن background 4 – ویژگی boxshadow 5 – متغیرها 6 – تابع attr لینک: 1 – ایجاد لینک با تگ a 2 – استایل دهی به تگ a(سی اس اس) تصویر: 1 – تگ img 2 – تگ map 3 – تگ picture 4 – قرار دادن favicon در سایت 5 – تگ svg 6 – ویژگی transform (سی اس اس) 7 – ویژگی filter (سی اس اس) لیست: 1 – ایجاد لیست با تگ‌های ul,ol,dl 2 – استایل دهی به لیست (سی اس اس) 3 – مثال برای کار با لیست 4 – لیست‌های تودرتو جدول: 1 – تگ table 2 – تگ tbody, tfoot, thead 3 – صفت rowspan 4 – صفت colspan صدا و ویدیو: 1 – تگ audio 2 – تگ video 3 – تگ object 4 – تگ embed 5 – تگ iframe انواع ورودی – فرم: 1 – تگ input با نوع‌های text, number, email, password, tel, search, url 2 – صفت pattern 3 – ساخت دکمه (Button) 4 – تگ input با نوع date , time 5 – نگ ورودی با نوع checkbox, radio و تگ selector 6 – تگ input با نوع‌ range – تگ‌های progress , meter 7 – تگ input با نوع‌های color, file, image 8 – فرم تگ div و span: 1 – بخش‌بندی با تگ div 2 – مثال برای div 3 – ویژگی boxsizing (سی اس اس) 4 – واحدهای em , rem 5 – تابع clac در css 6 – تگ span ویژگی‌های کاربردی CSS: 1 – ویژگی display 2 – ویژگی display با مقدار flex 3 – استفاده از order درflex 4 – ویژگی display با مقدار grid 5 – مثال 6 – مثال 7 – ویژگی position 8 – ویژگی position با مقدار absolute 9 – ویژگی inset 10 – مثال 11 – مثال 12 – ویژگی position با مقدار flex 13 – مثال 14 – ویژگی position با مقدار sticky 15 – مثال 16 – ویژگی zindex 17 – مثال zindex سی اس اس (انتخاب‌گرها): 1 – انتخابگرهای اولیه 2 – انتخابگرهای and,or,not 3 – ترکیب کننده‌ها (combinators) 4 – مثال combinators 5 – مثال انتخابگر 6 – انتخابگر child 7 – انتخابگر nthchild 8 – سلکتورهای ویژگی (* ^ $ ~) 9 – مثال 10 – مثال 11 – شبه کلاس empty 12 – شبه عناصر before و after 13 – مثال 14 – مثال 15 – شبه عناصر firstline , firstletter, selection 16 – شبه عناصر (marker, placeholder) عناصر معنایی (Semantic Elements) در HTML5: 1 – معرفی عناصر معنایی 2 – مثال 3 – تگ article 4 – مثال 5 – عنصر معنایی details 6 – مثال 7 – تگ figure مثال‌های کاربردی: 1 – فرم رزرو اتاق در هتل 2 – فرم ثبت سفارش غذا 3 – صفحه قدردانی از استیوجابز 4 – صفحه قدردانی از دکتر حسابی 5 – صفحه فروش محتوای آموزشی 6 – صفحه معرفی کتاب 7 – چهار دکمه 8 – دکمه‌های پلیر 9 – ایجاد دکمه شبیه ماه 10 – چک باکس مدرن تمرین همراه با جواب: 1 – تمرین اول: ایجاد داکیومنت برای html 2 – کد HTML – تمرین اول 3 – کد CSS – تمرین اول 4 – تمرین دوم: صفحه معرفی نمونه کار 5 – کد HTML – تمرین دوم 6 – کد CSS – تمرین دوم 7 – تمرین سوم: اسکایپ مقدمه‌ای بر جاوا اسکریپت – تگ canvas: 1 – برنامه محاسبه جمع دو عدد دریافتی از ورودی 2 – برنامه چک زوج یا فرد بودن عدد دریافتی 3 – برنامه ایجاد دکمه برای تغییر عرض تگ video 4 – برنامه ایجاد دکمه برای کنترل تگ progress 5 – تگ canvas جمع‌بندی: 1 – مروری بر تگ‌های HTML 2 – پایان
سرفصل‌های دوره
تگ‌های پایه: 1 – مقدمه‌ای کوتاه 2 – تگ‌های h1 تا h6 3 – ایجاد پاراگراف با تگ p 4 – نقل قول با تگ q و bloclqute 5 – تگ‌های b-strong-i-em-mark-small 6 – تگ‌های ins,del 7 – تگ‌های var-kbd-pre-code-samp 8 – تگ‌های sup,sub 9 – تک‌های bbr,dfn 10 – تگ‌های bdo,bdi 11 – تگ address 12 – کاراکترهای ویژه مقدمه CSS: 1 – شروع کار با css 2 – معرفی ویژگی font 3 – قرار دادن background 4 – ویژگی boxshadow 5 – متغیرها 6 – تابع attr لینک: 1 – ایجاد لینک با تگ a 2 – استایل دهی به تگ a(سی اس اس) تصویر: 1 – تگ img 2 – تگ map 3 – تگ picture 4 – قرار دادن favicon در سایت 5 – تگ svg 6 – ویژگی transform (سی اس اس) 7 – ویژگی filter (سی اس اس) لیست: 1 – ایجاد لیست با تگ‌های ul,ol,dl 2 – استایل دهی به لیست (سی اس اس) 3 – مثال برای کار با لیست 4 – لیست‌های تودرتو جدول: 1 – تگ table 2 – تگ tbody, tfoot, thead 3 – صفت rowspan 4 – صفت colspan صدا و ویدیو: 1 – تگ audio 2 – تگ video 3 – تگ object 4 – تگ embed 5 – تگ iframe انواع ورودی – فرم: 1 – تگ input با نوع‌های text, number, email, password, tel, search, url 2 – صفت pattern 3 – ساخت دکمه (Button) 4 – تگ input با نوع date , time 5 – نگ ورودی با نوع checkbox, radio و تگ selector 6 – تگ input با نوع‌ range – تگ‌های progress , meter 7 – تگ input با نوع‌های color, file, image 8 – فرم تگ div و span: 1 – بخش‌بندی با تگ div 2 – مثال برای div 3 – ویژگی boxsizing (سی اس اس) 4 – واحدهای em , rem 5 – تابع clac در css 6 – تگ span ویژگی‌های کاربردی CSS: 1 – ویژگی display 2 – ویژگی display با مقدار flex 3 – استفاده از order درflex 4 – ویژگی display با مقدار grid 5 – مثال 6 – مثال 7 – ویژگی position 8 – ویژگی position با مقدار absolute 9 – ویژگی inset 10 – مثال 11 – مثال 12 – ویژگی position با مقدار flex 13 – مثال 14 – ویژگی position با مقدار sticky 15 – مثال 16 – ویژگی zindex 17 – مثال zindex سی اس اس (انتخاب‌گرها): 1 – انتخابگرهای اولیه 2 – انتخابگرهای and,or,not 3 – ترکیب کننده‌ها (combinators) 4 – مثال combinators 5 – مثال انتخابگر 6 – انتخابگر child 7 – انتخابگر nthchild 8 – سلکتورهای ویژگی (* ^ $ ~) 9 – مثال 10 – مثال 11 – شبه کلاس empty 12 – شبه عناصر before و after 13 – مثال 14 – مثال 15 – شبه عناصر firstline , firstletter, selection 16 – شبه عناصر (marker, placeholder) عناصر معنایی (Semantic Elements) در HTML5: 1 – معرفی عناصر معنایی 2 – مثال 3 – تگ article 4 – مثال 5 – عنصر معنایی details 6 – مثال 7 – تگ figure مثال‌های کاربردی: 1 – فرم رزرو اتاق در هتل 2 – فرم ثبت سفارش غذا 3 – صفحه قدردانی از استیوجابز 4 – صفحه قدردانی از دکتر حسابی 5 – صفحه فروش محتوای آموزشی 6 – صفحه معرفی کتاب 7 – چهار دکمه 8 – دکمه‌های پلیر 9 – ایجاد دکمه شبیه ماه 10 – چک باکس مدرن تمرین همراه با جواب: 1 – تمرین اول: ایجاد داکیومنت برای html 2 – کد HTML – تمرین اول 3 – کد CSS – تمرین اول 4 – تمرین دوم: صفحه معرفی نمونه کار 5 – کد HTML – تمرین دوم 6 – کد CSS – تمرین دوم 7 – تمرین سوم: اسکایپ مقدمه‌ای بر جاوا اسکریپت – تگ canvas: 1 – برنامه محاسبه جمع دو عدد دریافتی از ورودی 2 – برنامه چک زوج یا فرد بودن عدد دریافتی 3 – برنامه ایجاد دکمه برای تغییر عرض تگ video 4 – برنامه ایجاد دکمه برای کنترل تگ progress 5 – تگ canvas جمع‌بندی: 1 – مروری بر تگ‌های HTML 2 – پایان
موسسه برگزارکننده
دوره آموزش وردپرس مکتب‌خونه

مکتب خونه

مدرس

فرشید شیرافکن

دوره‌های مشابه
درباره دوره: امروزه فناوری کامپیوتر نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره انسان‌ها دارد. از این رو، در اکثر رشته‌های دانشگاهی، بخصوص رشته‌های مهندسی، با به‌کارگیری قدرت‌های فناوری کامپیوتر شاهد بهبودها و پیشرفته‌ای چشمگیری هستیم. دنیای کامپیوتر به دو دسته کلی سخت‌افزار و نرم‌افزار دسته‌بندی می‌شود. برای ایجاد نرم‌افزار برای کاربردهای مختلف در کلیه رشته‌ها نیاز به آموزش و به‌کارگیری زبان برنامه‌نویسی است. دوره آموزش مبانی برنامه نویسی کامپیوتر از مجموعه دوره‌های آموزش برنامه نویسی مکتب خونه با هدف ورود به دنیای برنامه نویسی با مفاهیمی کاملاً پایه و برای مبتدیان تهیه و تدوین شده است که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت. آموزش مبانی برنامه نویسی کامپیوتر پیشرو، سعی کرده است مبانی برنامه‌نویسی و کلیه مفاهیم مربوط به آن را پوشش دهد. مهم‌ترین و اساسی‌ترین قدم در یادگیری برنامه‌نویسی کامپیوتر، یادگیری مفاهیم مربوط به تفکر الگوریتمی به‌حساب می‌آید. در این آموزش فارغ از هر نوع زبان برنامه‌نویسی، سعی شده است تفکر الگوریتمی و مفاهیم پایه برنامه‌نویسی شامل متغیرها، شرط، تکرارهای معین و نامعین، آرایه‌ها و رشته‌ها و مفهوم متدها و غیره با استفاده از مثال‌های فراوان تدریس شود.زبان مورد استفاده در این آموزش مبانی برنامه نویسی کامپیوتر، Java است ولی همان‌طور که در جلسات 11 تا 13 ذکر شده، مشخص خواهد شد که کدهای نوشته شده در این آموزش به‌راحتی در تمامی زبان‌های برنامه‌نویسی قابل استفاده هستند و می‌تواند مورد استفاده کلیه دانشجویان و حتی دانش‌آموزان علاقه‌مند باشد. دوره آموزش مبانی برنامه نویسی نام برده در ٣٠ جلسه به مدت ٤٩ ساعت آموزش توسط دانشگاه بناب تهیه و هم‌اکنون در مکتب خونه قرار گرفته است. دوره آموزش مبانی برنامه نویسی کامپیوتر برای تمامی افرادی که به برنامه نویسی کامپیوتر علاقه دارند و می‌خواهند وارد دنیای برنامه نویسی شوند دوره‌ای ایده آل به‌حساب می‌آید و به زبان ساده و شیوا دانشجویان دوره را با مفاهیم برنامه نویسی آشنا خواهد کرد. در آموزش مبانی برنامه نویسی کامپیوتر تمامی مباحث پیرامون برنامه نویسی کامپیوتر از پایه تا سطوح بالا در سرفصل‌های مختلفی تدریس می‌شود. این دوره از مفاهیمی مانند الگوریتم و فلوچارت شروع می‌شود و با نصب محیط‌های برنامه نویسی و آشنایی با مفاهیمی مانند متغیر، ثابت، کلاس، تابع و غیره کار را ادامه خواهد داد تا متقاضی به درک نسبتاً خوبی از برنامه نویسی برسد. همچنین در پایان این دوره یک پروژه کوچک به‌عنوان جمع‌بندی برای مفاهیم تدریس شده ارائه می‌شود تا کاربر به‌صورت عملی نیز اقداماتی انجام دهد. علاوه بر این در طول تدریس مثال‌ها و نمونه‌های مختلفی مورد بررسی قرار خواهند گرفت. از آنجایی که انسان‌ها از زبان‌های مختلفی برای برقراری ارتباط و انتقال افکار، ایده‌ها، پیام‌ها و اعمال خود به دیگران استفاده می‌کنند، به همین ترتیب برای برقراری ارتباط با کامپیوترها، یک زبان قابل‌فهم کامپیوتری به نام زبان برنامه نویسی موردنیاز است؛ بنابراین، زبان برنامه نویسی راهی برای برقراری ارتباط با کامپیوتر و ارائه دستورالعمل‌ها به کامپیوتر به‌حساب می‌آید تا کامپیوتر بتواند وظایف ما را انجام دهد. برنامه نویسی کامپیوتری فرآیند طراحی و ساخت برنامه‌ها به‌منظور اجرای موفقیت‌آمیز دستورالعمل‌ها است. در دو دهه گذشته تقاضا برای برنامه نویسی کامپیوتر (Computer Programming) به‌شدت افزایش یافته است و مردم در حال یادگیری برنامه نویسی کامپیوتری هستند زیرا انگیزه فراوانی به چنین زمینه‌ای پیدا می‌کنند. برنامه نویسی توسط کدینگ (کد نویسی) انجام می‌شود و ما با نوشتن کد روی کامپیوتر برنامه ایجاد می‌کنیم. کد کامپیوتری منطق ذهن انسان است که ما برای اجرای دستورات خود ایجاد کرده و بر اساس آن نتایج را دریافت می‌کنیم. با استفاده از مفاهیم برنامه نویسی کامپیوتری، می‌توان چندین الگوریتم را که برای اجرای برنامه‌ها استفاده می‌شود، تحلیل، توسعه و پیاده‌سازی کرد. از آنجایی که انسان از زبان‌های مختلفی مانند انگلیسی، فارسی و سایر زبان‌های منطقه‌ای برای ارتباط استفاده می‌کند، به همین ترتیب، چندین زبان برنامه نویسی وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانیم دستورالعمل‌ها را ارائه دهیم و برنامه‌ها را اجرا کنیم. در دوره آموزش مبانی برنامه نویسی کامپیوتر سعی شده که مفاهیم برنامه نویسی برای کاربران با زبانی شیوا و ساده پوشش داده شود تا بتوانند راحت‌تر وارد این حوزه شوند. یک برنامه دنباله‌ای از دستورها است. هر دستور باعث می‌شود کامپیوتر یک عمل خاص را انجام دهد. هر عمل در یک کامپیوتر مجموعه‌ای دقیق از سیگنال‌های الکتریکی است. هنگامی‌که یک برنامه کامپیوتری درست باشد و دستورات کامپیوتر را وادار می‌کند آنچه را که برنامه نویس قصد دارد انجام دهد، کامپیوتر یک کار را با موفقیت انجام می‌دهد. امروزه برنامه نویسان دستورالعمل‌های خود را با کد می‌نویسند که متنی است که با استفاده از قوانین یک زبان کامپیوتری خاص نوشته می‌شود. زبان‌های برنامه نویسی متعددی برای این منظور وجود دارد. هر علمی دارای مفاهیم اساسی است که باید به‌طور کامل درک شوند. فردی می‌تواند در ریاضیات خوب باشد اگر مفاهیم اولیه برای مطالعه ریاضی در مقاطع بالاتر مشخص باشد، در زبان انگلیسی، باید واژگان و گرامر انگلیسی را خوب بلد باشد تا بتواند خیلی خوب به انگلیسی صحبت کند، بنویسد و ارتباط برقرار کند. این جنبه برای زبان‌های برنامه نویسی کامپیوتر نیز صادق است و هر فردی که می‌خواهد وارد دنیای برنامه نویسی شود باید با مفاهیم زیر آشنا باشد: برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس کامپیوتر خوب و ارتقای سطح دانش خود در برنامه نویسی کامپیوتر، باید این مفاهیم اولیه را بسیار خوب بلد باشید. همچنین هر زبان برنامه نویسی سینتکس و روش اجرای خود را دارد و مجموعه قوانین خاص خود را دارد؛ اما هدف همان است که کامپیوتر دستورات ما را بفهمد، برنامه را اجرا کند و نتایج محاسباتی مناسب را به دست آورد. اگر هیچ پیشینه‌ای از دانش برنامه نویسی کامپیوتر ندارید، نگران نباشید، دوره آموزش مبانی برنامه نویسی کامپیوتر با هدف آموزش این مفاهیم در اختیار شما قرار دارد. برنامه نویسی کامپیوتر از ابتدا تاکنون مسیرهای پرپیچ‌وخم بسیار زیادی را طی کرده که عمده تاریخچه این مسیر به‌صورت موارد زیر است: 1206: الجزاری (Al-Jazari)، مهندس عرب، دستگاه درام قابل‌برنامه‌ریزی را اختراع کرد که می‌توانست چندین الگوی درام و ریتم را به صورت خودکار پخش کند. 1801: ماشین بافندگی ژاکارد که توسط ژوزف ماری ژاکارد (Joseph Marie Jacquard | بافنده فرانسوی) اختراع شد، توانست با تغییر برنامه بافته‌ای مختلفی تولید کند. در قرن نهم، الگوریتم‌های مختلفی برای رمزگشایی معرفی شدند. یک ریاضیدان عرب الکندی الگوریتمی را ایجاد کرد که قادر به رمزگشایی کد رمزگذاری شده بود. این الگوریتم به الگوریتم رمزنگاری معروف بود. 1843: آدا لاولیس (Ada Lovelace)، ریاضیدان، الگوریتمی برای محاسبه دنباله‌ای از اعداد برنولی منتشر کرد. الگوریتم توسط موتور تحلیلی که توسط چارلز بابیج (Charles Babbage) ارائه شده بود انجام شد. 1880: هرمان هولریث (Herman Hollerith)، مخترع آمریکایی، ایده و مفهوم ذخیره داده‌ها را به شکل قابل خواندن توسط ماشین اختراع کرد. دهه 1940: تجهیزات ضبط واحد، یعنی IBM 602 و IBM 604، به اولین کامپیوترهای الکترونیکی تبدیل شدند که توسط پانل‌های کنترل برنامه‌ریزی شدند. کد ماشین قبلی زبان برنامه نویسی کامپیوتری شناخته شده‌ای بود که از طریق آن دستورالعمل‌ها به‌صورت نماد دودویی به کامپیوتر داده می‌شد. بعدها، زبان اسمبلی به وجود آمد که برنامه نویسان را قادر می‌ساخت تا مجموعه دستورالعمل‌ها را به‌صورت متن مشخص کنند که هرکدام یک نام معنی‌دار برای تعیین آدرس‌ها داشتند. با توسعه بیشتر، زبان‌های سطح بالا معرفی شدند که فرآیند توسعه برنامه را بسیار آسان، ساده و قابل‌درک می‌کردند؛ بنابراین، زبان‌های سطح بالا مختلفی توسعه یافتند که از آن‌ها FORTRAN اولین زبان پرکاربرد بود. بعدها زبان‌های بیشتری مانند COBOL و Lisp توسعه یافتند. اواخر دهه 1960: همان‌طور که هنوز دوران پانچ کارت بود، برنامه‌های کامپیوتری با استفاده از کارت پانچ یا نوار کاغذی نوشته می‌شدند. در این سال، نوشتن برنامه‌های کامپیوتری به‌طور مستقیم بر روی کامپیوتر از طریق ویرایشگرهای متن امکان‌پذیر شد و دستگاه‌های ذخیره‌سازی داده‌ها و پایانه‌های کامپیوتری ارزان شدند. چندین زبان برنامه نویسی زیر وجود دارد که به برنامه نویسان امکان پردازش و اجرای برنامه‌های کوچک و همچنین بزرگ را می‌دهد، مهم‌ترین و پرکاربردترین این زبان‌ها به‌صورت فهرست موارد زیر است: این‌ها برخی از زبان‌های برنامه نویسی کامپیوتر اولیه هستند. علاوه بر این زبان‌ها، زبان‌های برنامه نویسی بسیار بیشتری مانند Php ،Ruby ،Swift ،R ،Scala و بسیاری دیگر وجود دارد. زبان‌هایی که به‌عنوان یک برنامه نویس یاد خواهید گرفت به کاری که می‌خواهید انجام دهید بستگی دارد. مثلاً: اگر به فکر ورود به دنیای برنامه نویسی هستید و دوست دارید در این صنعت وارد بازار کار شوید باید از مفاهیم پایه و آشنایی با مبانی برنامه نویسی شروع کنید. دوره آموزش مبانی برنامه نویسی کامپیوتر بهترین نقطه شروع برای این هدف و یکی از بهترین دوره‌های آموزشی مبانی برنامه نویسی است که هم‌اکنون با ثبت‌نام رایگان در این درس مبانی می‌توانید در آن شرکت کنید و مبانی کامپیوتر و زبان‌های برنامه نویسی را گام به گام یاد بگیرید. فیلم های آموزشی: 1 - جلسه اول: قوانین کلاسی، سرفصل ها، منابع درس، پروژه ها و بارم بندی 2 - جلسه دوم: فلسفه مسئله و راه حل مسئله 3 - جلسه سوم: ساختار پایه الگوریتمهای کامپیوتری 4 - جلسه چهارم: ساختار پایه فلوچارت و مثالهای اولیه تکرار معین 5 - جلسه پنجم: مثالهای شرط و تکرار معین 6 - جلسه ششم: مثالهای تکمیلی تکرار معین 7 - جلسه هفتم: دستور و مثالهای تکرار نامعین 8 - جلسه هشتم: مثالهای تکمیلی تکرار نامعین 9 - جلسه نهم: ادامه مثالهای تکمیلی تکرار نامعین 10 - جلسه دهم: مثالهای تکمیلی (مثلث پاسکال، نیوتن-سریهای ریاضی) 11 - جلسه یازدهم: دستورات برنامه نویسی در زبان Java 12 - جلسه دوازدهم: نصب محیط برنامه نویسی Java (با Eclipse در ویندوز و لینوکس) 13 - جلسه سیزدهم (بخش اول): نصب محیط برنامه نویسی C++ (با Dev-C++ و Eclipse) 14 - جلسه سیزدهم (بخش دوم): مثالهای کدنویسی ساده Java در Eclipse 15 - جلسه سیزدهم (بخش سوم): مثالهای بیشتر کدنویسی Java در Eclipse 16 - جلسه چهاردهم: مفهوم آرایه‌های تک بعدی 17 - جلسه پانزدهم: مثالهای آرایه‌های تک بعدی 18 - جلسه شانزدهم: روشهای اولیه مرتب سازی، جستجو و ادغام آرایه‌های مرتب 19 - جلسه هفدهم: محاسبه فاکتوریل و توان اعداد خیلی بزرگ به کمک آرایه‌ها 20 - جلسه هجدهم: ضرب و جمع اعداد خیلی بزرگ، مثلث پاسکال، نیوتن با روش بهتر 21 - جلسه نوزدهم: مثال کدنویسی: آرایه ها و اعداد تصادفی 22 - جلسه بیستم: مقدمات رشته ها 23 - جلسه بیست و یکم: مثال کدنویسی: اعداد خیلی بزرگ به کمک رشته ها 24 - جلسه بیست و دوم: کار با فایلهای متن در Java (مثال فاکتوریل اعداد خیلی بزرگ) 25 - جلسه بیست و سوم: عملیات مختلف روی رشته ها 26 - جلسه بیست و چهارم: برنامه زیرمجموعه‌ها و جایگشتهای یک رشته 27 - جلسه بیست و پنجم: مفاهیم و مثالهای آرایه‌های دو بعدی 28 - جلسه بیست و ششم: ضرب ماتریسها ، حل دستگاههای خطی با آرایه‌های دو بعدی 29 - جلسه بیست و هفتم: مفاهیم متدها 30 - جلسه بیست و هشتم: مفاهیم Call By Value و Call By Reference در متدها 31 - جلسه بیست و نهم: مثالهای تکمیلی متدها، کاربرد متدها در رشته ها 32 - جلسه سی ام: مثال کدنویسی: پروژه جمع دو چندجمله ای
درباره دوره: به جای اینکه یک سری ابزار رو کم و بیش یاد بگیرید، بهتره یک بازی واقعی از ۰ تا ۱۰۰ بسازید و در مدت ساخت، چیزهایی که نیاز هست رو یاد بگیرید. در این دوره از مجموعه دوره‌های آموزش برنامه نویسی و آموزش اسکرچ مکتب خونه به طور عملی یاد می‌گیرید که یک بازی واقعی رو بسازید. بنابراین با آموزش این دوره می‌تونید بازی دلخواه خودتون رو هم بسازید. این دوره آموزشی با بقیه دوره‌های موجود متفاوت است. در این دوره، آموزش به صورت پروژه محور ارائه می‌شود. این روش به شما کمک می‌کند تا مفاهیم را به خوبی درک کنید و مهارت‌های خود را در طراحی و ساخت بازی‌های پیچیده‌تر افزایش دهید. در این آموزش ویدئویی، ابتدا با محیط برنامه اسکرچ آشنا می‌شویم و سپس با مفاهیم اساسی برنامه‌نویسی مانند متغیرها و شرط‌ها آشنا می‌شویم. در پایان هر فصل، تمرین‌هایی ارائه می‌شود که در فصل بعد حل خواهند شد. در دنیای امروز، مهارت‌های برنامه‌نویسی و طراحی بازی به یکی از مهم‌ترین مهارت‌های مورد نیاز برای موفقیت در آینده تبدیل شده‌اند. برنامه اسکرچ یک ابزار قدرتمند و آسان برای یادگیری این مهارت‌ها است که به‌ویژه برای نوجوانان مناسب است. در این آموزش ویدئویی، به بررسی چگونگی آموزش بازی سازی و الگوریتم نویسی با استفاده از برنامه اسکرچ می‌پردازیم. برنامه اسکرچ ابزار قدرتمندی است که به نوجوانان امکان می‌دهد تا مهارت‌های برنامه‌نویسی و طراحی بازی را به شکلی ساده و جذاب فرا بگیرند. با استفاده از این آموزش ویدئویی، نوجوانان می‌توانند خلاقیت و مهارت‌های حل مسئله خود را پرورش دهند و یک پروژه را کامل انجام دهند. ایجاد کاراکتر: 1 - مقدمه 2 - ساخت کاراکتر در شهر: 1 - ساخت محیط شهر 2 - عبور از درب 3 - عبور به شهر 4 - ساخت اتاق دوم 5 - ساخت اتاق دوم در شهر 6 - ساخت المان توپ توپ: 1 - ورود توپ و جابجایی با کاراکتر 2 - شوت کردن توپ 3 - شوت کردن توپ به هر جهت
درباره دوره: دوره‌ آموزش جاوا مقدماتی با متد حرفه‌ای و روش تدریس خاص خود به آموزش جاوا می‌پردازد. در این دوره به طور کامل و از صفر زبان جاوا را خواهید آموخت. زبان برنامه نویسی جاوا (Java)، زبانی شاخص، سطح بالا و همه منظوره است که در سیستم‌عامل‌های مختلفی قابل اجرا است. جاوا را می‌توان زبان مادر سیستم‌عامل سولاریس نامید. اصلی‌ترین خصوصیت زبان برنامه نویسی جاوا شیء‌گرایی آن است و این یعنی امکان استفاده دوباره از کدهای از پیش نوشته شده، در این زبان وجود دارد. در همین‌باره، شعار اصلی جاوا يعنی: "يک‌بار بنويس و هر جا استفاده کن"، موضوعی بسيار حائز اهميت است. از دیگر نکات مثبت این زبان برنامه نویسی این است که افراد آشنا با زبان C++، آسان‌تر و سریع‌تر می‌توانند زبان JAVA ‌را فرا بگیرند. در دوره آموزش جاوا مقدماتی ابتدا به شرح مفاهیم پایه‌ای برنامه نویسی جاوا و مبانی تئوری آن پرداخته می‌شود و در ادامه با نحوه کدنویسی در این زبان آشنا می‌شوید. هم‌چنین، از طریق آشنایی با مثال‌های کاربردی و انجام تمرینات، به توانایی لازم برای انجام پروژه‌های واقعی دست پیدا خواهید کرد. در طی دوره آموزش مقدماتی جاوا، ابتدا با نحوه نصب ابزار‌ها و نرم‌افزار‌های مورد نیاز برای برنامه نویسی جاوا آشنا می‌شوید. سپس تمامی مفاهیم مختلف برنامه‌نویسی جاوا را گام به گام و به صورت عملی فرا می‌گیرید و دوره تا انجام یک پروژه کامل ادامه خواهد داشت. علاوه بر این، در طول دوره با دیگر پروژه‌های جذاب و واقعی سر و کار خواهید داشت تا این زبان را به صورت عملی فرا گیرید و برای ورود به بازار کار آماده‌تر شوید. افراد علاقه‌مند به برنامه نویسی با زبان جاوا با پشت سر گذاشتن این دوره، دانش لازم برای شروع کار و وارد شدن به دنیای برنامه‌نویسی را به طور کامل آموخته و در مسیر تسلط بر زبان مورد علاقه خود قرار بگیرند. تمامی افرادی که به برنامه نویسی در زبان جاوا و اندروید علاقه دارند، می‌توانند در این دوره شرکت کنند. از ویژگی‌های بارز این دوره این است که بدون هیچ پیش‌نیازی از صفر شروع کرده، مفاهیم، اصطلاحات و دانش لازم برای برنامه نویسی را به شما می‌آموزد و از طرفی شما نیز می‌توانید به صورت کاربردی و کامل خودتان به انجام پروژه بپردازید و از زبان برنامه نویسی جاوا (که در ساخت برنامه‌های کاربردی و مهم دنیا کاربرد دارد) استفاده کنید. علاوه بر کار با زبان جاوا و حل مثال‌ها و تمرین‌های مرتبط با این زبان، شما دانشجویان گرامی با اصول کلی زبان‌ های برنامه نویسی در قالب زبان جاوا آشنا شده و در زمینه‌های مختلفی که از زبان جاوا استفاده می‌شود، بهره ببرید. پس از پایان دوره آموزش مقدماتی جاوا شما نه‌ تنها می‌توانید به طراحی پروژه‌های جاوا بپردازید، بلکه آمادگی یادگیری دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی را نیز به دست می‌آورید. لازم به ذکر است که یکی از اصلی‌ترین زبان‌های برنامه‌ نویسی به‌کار رفته در زبان برنامه‌نویسی اندروید، زبان جاوا است. بنابراین، اگر شما به ساخت اپلیکیشن‌های موبایل علاقه دارید، راه رسیدن به آن از یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا می‌گذرد. در پایان و پس از آموختن این دوره آموزش جاوا مکتب ‌خونه و گرفتن مدرک این دوره شما به راحتی می‌توانید با جاوا برنامه نویسی کنید یا شروع به یادگیری دوره‌های تخصصی‌تر کنید تا از فرصت‌های شغلی که در انتظار شماست، بهره‌مند شوید. برای آن که دانش عمیقی در زبان برنامه‌نویسی جاوا به‌دست آورده و با موضوعاتی مثل برنامه‌نویسی شیءگرا، برنامه‌نویسی گرافیکی و کدنویسی به طور حرفه‌ای آشنا شوید. پیشنهاد ما به شما عزیزان شرکت در دوره آموزش برنامه نویسی جاوا مقدماتی است. آموزش جاوا مقدماتی، سطح اولی است که برای یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا نیاز دارید. جاوا از قدرتمندترین و محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی دنیا است. بسیاری از شرکت‌های محبوب و برند در سراسر جهان، از این زبان برای تولید محصولات خود استفاده می‌کنند. آموزش جاوا به شما کمک می‌کند تا به این دنیای عظیم بپیوندید و توان نوشتن برنامه‌های حرفه‌ای، امن و قدرتمند را به‌دست آورید. جاوا (Java) یک زبان برنامه نویسی شیء‌گرا است. ساختار این زبان شباهت زیادی به زبان‌های C و C++ دارد. البته جاوا، ساده‌تر و قوی‌تر از این زبان‌هاست. این زبان برنامه نویسی، جزو سه زبان برتر و محبوب‌تر در سراسر دنیا شناخته می‌شود. زبان برنامه نویسی جاوا، کمک می‌کند تا هر برنامه‌ای برای هر پلت‌فرم (انواع گوشی، تبلت، کنسول بازی، خودپرداز، تلویزیون هوشمند و غیره) را بنویسیم. زبان جاوا امکان طراحی و پیاده‌سازی برنامه‌های مختلف از جمله نرم افزارهای هوش مصنوعی را فراهم می‌آورد. ویژگی‌های این زبان، سبب شده است تا کاربردهای مختلفی از آن به‌وجود آید. جاوا با جاوااسکریپت، دو زبان متفاوت هستند. وجه تشابه این دو زبان تنها به نام آن‌ها محدود می‌شود. البته هم زبان جاوا و هم Javascript ساختار خود را از زبان برنامهنویسی C گرفته‌اند و به همین دلیل یادگیری یکی از این دو زبان، آموزش زبان دیگر را ساده‌تر می‌کند. به‌عنوان یک برنامه‌نویس، زبان‌ها و نکات بسیاری وجود دارد که باید آن‌ها را یاد بگیرید. با این حال، هیچ‌یک از این زبان‌ها به اندازه‌ی جاوا کاربردی و مهم نیستند. در فهرست زیر، مهم‌ترین عناوینی که شما را برای یادگیری java مجاب خواهد کرد، نشان داده شده است. •      جاوا بسیار محبوب است. •      جاوا به‌طور مرتب به‌روزرسانی می‌شود. •      با جاوا می‌توانید تقریباً در تمام سیستم عامل‌ها، برنامه نویسی کنید. •      شرکت‌های محبوب و معتبر دنیا، جاوا را به‌عنوان زبان اصلی خود قرار می‌دهند. •      یادگیری جاوا آسان است. •      منابع زیادی برای آموزش JAVA مقدماتی و آموزش جاوا پیشرفته وجود دارد. •      آموزش جاوا کمک می‌کند تا دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی را درک کنید. •      جاوا مقیاس پذیر است. •      امنیت برنامه‌های جاوا بالا است. •      جاوا قابلیت حمل دارد و روی هر پلت‌فرمی اجرا می‌شود. •      انجمن‌های برنامه‌نویسی جاوا بسیار قوی است. •      دستمزد کاری برنامه‌نویسان جاوا بسیار ایده‌آل است. •      جاوا کاربردهای زیادی دارد. •      جایگاه جاوا به‌نسبت دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی، بسیار محکم است. •      امکان کسب درآمد خوب از زبان جاوا وجود دارد. برای ورود به دنیای جاوا، باید آموزش صفر تا صد برنامه نویسی با جاوا را دنبال کنید. آموزش‌های این زبان اغلب در دو سطح آموزش مقدماتی جاوا و آموزش‌های پیشرفته ارائه می‌شوند. روشن است که برای هر تازه‌وارد به دنیای جاوا، باید ابتدا مباحث آموزش java مقدماتی، دنبال شود. آموزش مقدماتی زبان جاوا، شما را با اصول کلی این زبان آشنا می‌کند. برنامه نویسی شیء‌گرا با زبان برنامه نویسی جاوا از مهم‌ترین سرفصل‌هایی است که در دوره مقدماتی ارائه می‌شود. بعد از تسلط بر مبانی پایه، شما قادر خواهید بود تا برنامه نویسی جاوا را شروع کنید. سپس می‌توانید مباحص تخصصی‌تر را در دوره‌های پیشرفته دنبال کرده تا به سطح حرفه‌ای برسید. تمام افرادی که می‌خواهند وارد حوزه‌ی برنامه نویسی جاوا شوند، باید آموزش مقدماتی java را دنبال کنند. حتی اگر می‌خواهید در حوزه‌ی برنامه نویسی موبایل فعالیت داشته باشید، ضروری است تا مسیر حرفه‌ای را با یادگیری جاوا آغاز کنید. یادگیری زبان جاوا ساده است و زمان خیلی زیادی برای دوره‌ی آموزشی آن گرفته نمی‌شود. دوره‌ی مقدماتی زبان جاوا، در حدود ۶ هفته (یک ماه و نیم) قابل اتمام خواهد بود. البته زمان نهایی آموزش را باید برحسب تمرین و پشتکار داوطلب، سنجید. برای شرکت در دوره‌ی آموزش مقدماتی جاوا، شما به پیش‌نیازی احتیاج نخواهید داشت. این دوره، مباحث را از صفر شروع می‌کند. بنابراین استفاده از این دوره‌ی آموزشی، حتی برای آن دسته از افرادی که هیچ‌گونه آشنایی با اصطلاحات برنامه نویسی ندارند، مناسب خواهد بود. لازم به ذکر است که به دلیل شباهت ساختاری زبان جاوا با زبان‌هایی نظیر سی و سی پلاس پلاس، آشنایی با قواعد  زبان C++ به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر و آسان‌تر نکات آموزشی جاوا را یاد بگیرید. البته هیچ الزامی وجود ندارد و شما می‌توانید جاوا را به‌عنوان بیس آموزشی خود انتخاب کنید. دوره‌ی آموزش مقدماتی جاوا، اولین چیزی است که برای کار با این زبان برنامه نویسی، نیاز خواهید داشت. این دوره به شما کمک می‌کند تا ساختار و کلیات زبان برنامه نویسی جاوا را یاد بگیرید. آموزش برنامه نویسی جاوا، هم برای نوشتن برنامه‌هایی به زبان جاوا و هم برای یادگیری دیگر زبان‌های برنامه نویسی، کاربرد دارد. در این دوره‌ی آموزشی، ابتدا تمام ابزارها و نرم افزارهایی که برای برنامه نویسی جاوا مورد نیاز است را یاد می‌گیرید. سپس با نحوه‌ی نصب و طرز کار آن‌ها آشنا می‌شوید. در مراحل بعد، مفاهیم مختلف برنامه نویسی جاوا به‌صورت گام به گام ارائه می‌شود. این آموزش‌ها کاملاً عملی بوده و با انجام تمارین و پروژه‌های متعدد، سبب تسلط شما روی کار با جاوا خواهد شد. بنابراین می‌توان گفت که بعد از اتمام دوره‌ی آموزشی جاوا مقدماتی، شما می‌توانید توانایی لازم برای نوشتن برنامه‌های مختلف با این زبان را به‌دست آورید. عبور از مسیر حرفه‌ای نوشتن اپلیکیشن‌های موبایل و دیگر انواع نرم افزارهای مشابه نیز بعد از یادگیری جاوا مقدور خواهد بود. برای آموزش جاوا، منابع بسیار زیادی وجود دارد. شما می‌توانید این آموزش‌ها را از طریق مطالعه‌ی منابع آموزش جاوا pdf یا ویدیویی دنبال کنید. خبر خوش این‌که بسیاری از منابع آموزش جاوا رایگان هستند و شما نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت. شرکت در دوره‌های آموزش جاوا مقدماتی، گزینه‌ی دیگری است که می‌توانید برای یادگیری این زبان، دنبال کنید. دوره‌های آنلاین، عموماً به دلیل انعطاف زمانی بالایی که دارند، بیش‌تر مورد استقبال قرار می‌گیرند. شما با شرکت در این دوره‌ها، از طریق تماشای ویدیوهای آموزشی و دسترسی به جزوات جلسه، می‌توانید سطح خوبی از یادگیری جاوا را بگذرانید. آن‌چه اهمیت دارد این است که منابع آموزشی خود را از انواع آموزش جاوا پروژه محور و با تمرین‌های عملی انتخاب کنید. هرچقدر بیش‌تر تمرین کنید، تسلط بهتری روی موضوعات جاوا به‌دست می‌آورید. بعد از اتمام آموزش، می‌بایست انجمن‌های مختلف جاوا را پیدا کنید. اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید، انجمن‌های انگلیسی زبان گزینه‌ی ایده‌آلی خواهد بود. شرکت در این انجمن‌ها برای پرسش و پاسخ درباره‌ی جاوا، رفع اشکالات برنامه نویسی و غیره، حائز اهمیت است. فریمورک‌ها نرم افزارهایی هستند که به‌منظور سهولت در کدنویسی و توسعه‌ی برنامه‌های نرم افزاری به‌وجود آمده‌اند. این فریمورک‌ها شما را از نوشتن کدهای تکراری نجات می‌دهند. خوشبختانه فریمورک‌های زیادی برای زبان جاوا ایجاد شده است. بعد از یادگیری مباحث مقدماتی جاوا، شما می‌توانید یکی از فریمورک‌های جاوا را انتخاب و آموزش آن را دنبال کنید. فریمورک‌های جاوا امکانات خوبی برای مدیریت خطا در جاوا و ایجاد اتصال به پایگاه داده در اختیار برنامه‌نویس می‌گذارند. فریمورک‌های BLADE، dropwizard، grails، GWT، hibernate و JFS از محبوب‌ترین فریم ورک های جاوا به‌شمار می‌آیند. توصیه می‌کنیم بعد از اتمام دوره‌ی مقدماتی و پیشرفته‌ی جاوا، با تسلط بر یکی از این فریمورک‌ها، راحت‌تر و حرفه‌ای‌تر کدنویسی جاوا را آغاز کنید. گرچه زبان جاوا به نسبت سال تولد خود (۱۹۹۵) تقریباً قدیمی به شمار می‌آید، اما هنوز هم در شمار محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی قرار گرفته است. محبوبیت جاوا سبب شده است تا پروژه‌های زیادی با این زبان برنامه‌نویسی ایجاد شوند. این موضوع در کشور ایران نیز صدق می‌کند. به عبارت بهتر، اگر جاوا را یاد بگیرید، پروژه‌های زیادی برای کسب درآمد وجود دارد. کسب درآمد با جاوا، تنها محدود به پروژه‌های جاوا نخواهد شد. شما می‌توانید با تسلط بر مفاهیم طراحی اپلیکیشن‌های اندروید، حوزه‌ی فعالیت خود را گسترش دهید. هم‌چنین در صورتی که به آموزش علاقه‌مند هستید، می‌توانید دوره‌ها و pdfهای آموزشی خود را ایجاد و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهید. برای انتخاب منبع آموزشی، باید به سرفصل‌های آن توجه داشته باشید. یک منبع آموزشی قوی، سرفصل‌های کامل را پوشش‌دهی می‌کند. از سوی دیگر، تمرینات عملی و پروژه در لیست سرفصل‌ها نشان می‌دهد که منبع معتبر است. مهم‌ترین مباحث آموزش مقدماتی زبان جاوا، در فهرست زیر عنوان شده است. •      معرفی دوره‌ی آموزشی، جاوا و اهداف •      نصب جاوا و ابزارهای مورد نیاز •      بیان مفهوم متغیرها •      کار با متغیر در جاوا •      اعمال اصلی ریاضی •      عملگرهای رابطه‌ای •      عملگرهای شرطی •      عملگرهای منطقی •      حلقه‌های تکرار •      آرایه‌ها •      خطایابی در برنامه •      متد •      ورودی و خروجی در متدها •      مفهوم شیء‌گرایی (OOP) در برنامه نویسی •      پیاده‌سازی شیء گرایی با جاوا •      ساخت کلاس •      خصوصیات اشیاء •      کپسوله‌سازی •      ارث‌بری •      چند ریختی •      انتزاع •      اینترفیس‌ها •      داده کلاس •      استاتیک •      پکیجینگ در جاوا •      اسکوپ •      کلاس‌های null •      POJO •      پروژه عملی با جاوا •      نحوه‌ی پیاده سازی گرافیک برنامه برای یادگیری صفر تا صد جاوا می‌توانید از دوره‌های آموزش جاوا مکتب خونه استفاده کنید. شما می‌بایست در ابتدا آموزش جاوا مقدماتی مکتب خونه را دنبال کنید. بعد از تسلط بر مباحث مقدماتی، می‌توانید از دوره‌های پیشرفته، سطح یادگیری خود را ارتقا دهید. آموزش جاوا مکتب خونه به طور کاملاً عملی برنامه‌ریزی شده است و شما برای تسلط روی هر مبحث، تمارین متعددی را پشت سر خواهید گذاشت. آموزش جاوا مقدماتی، گام اولی است که برای یادگیری زبان برنامه نویسی JAVA نیاز داریم. در این آموزش‌ها، مباحث مقدماتی برنامه نویسی شیء‌گرا و ساختار کلی زبان جاوا مورد بحث قرار می‌گیرد. همچنین در مکتب خونه آموزش برنامه نویسی برای انواع و اقسام زبان‌های برنامه نویسی موجود است که می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن کنید. فصل اول: مقدمات برنامه‌نویسی: 1 - نصب ابزار 2 - اولین برنامه خودمون رو بنویسیم و با غول چراغ جادو آشنا بشیم! 3 - چرا باید یه چیزی رو ذخیره بکنیم‌‌؟ متغیر چیه؟ 4 - انواع متغیرها 5 - کوییز- انواع متغیرها 6 - ذخیره اطلاعات شخصی با استفاده از انواع متغیرها 7 - کار با متغیرها 8 - اولین حساب و کتاب با کامپیوتر 9 - استفاده از چهار عمل اصلی ریاضی 10 - محاسبه درآمد سالانه افراد شاغل خانواده 11 - چطوری مقایسه کنیم؟ عملگرهای رابطه ای یا Relational Operators 12 - کوییز-عملگرها 13 - بسته به شرایط خاص کدمون رو اجرا کنیم (control flow with if) 14 - مقایسه درآمد سالانه 15 - چطوری به بهترین شکل شرط و قرار کنیم با کامپیوتر؟‌ 16 - تبدیل عدد به روزهای هفته 17 - ادغام شرط‌ها با هم دیگه (عملگرهای منطقی) 18 - کوییز: عبارت شرطی با if 19 - پیاده‌سازی کارنامه دبستان 20 - انجام دادن کارهای پر تکرار در برنامه‌نویسی 21 - حل تمرین چاپ عددهای زوج و فرد بین 1 تا 10 22 - تکرار کارهای پر‌تکرار با استفاده از حلقه For 23 - چاپ اعداد فرد 24 - کنترل برنامه در زمانی که حالت‌های متفاوت زیادی وجود داره! 25 - کوییز: حلقه‌های تکرار 26 - چطوری اطلاعات زیاد رو توی برنامه خودمون ذخیره بکنیم؟‌ (آرایه‌ها) 27 - بیاید کار با آرایه‌ها راحت تر کنیم! (تلفیق آرایه‌ها با حلقه‌ها) 28 - چاپ معکوس یک آرایه 29 - انتخاب برنده ماراتون! 30 - مسابقه ماراتون 31 - ساخت بازی هوپ 32 - نصب یک ابزار برای حرفه‌ای‌تر شدن 33 - مهاجرت از bluej به intellijIdea 34 - چاپ ستاره‌ها 35 - چاپ جدول ضرب 36 - درخت کریسمس 37 - چطوری بفهمیم برنامه‌مون چرا خطا داره؟‌ (انواع خطاها) 38 - خطایابی و رفع اشکال در برنامه‌نویس 39 - کوییز: خطایابی 40 - آموزش متدها در جاوا (فرایندها و قسمت کردن برنامه‌) 41 - چطوری به متدهامون اطلاعات ورودی بدیم؟ 42 - چطوری از متدهامون انتظار خروجی داشته باشیم؟ 43 - یک متد با بار اضافی (method overloading) 44 - یک حلقه مخصوص آرایه‌ها و زمانی که ورودی با تعداد نامشخص داریم؟‌ 45 - کوییز: متدها 46 - معدل دانش‌آموزان کلاس فصل دوم: شیءگرایی (OOP) در جاوا: 1 - چرا شیءگرایی؟‌ این مفهوم oop به چه معناست؟‌ 2 - اولین بار شیءگرایی رو با جاوا پیاده کنیم 3 - حل تمرین یک محیط عملیاتی (کتابخانه) و ساخت کلاس 4 - کوییز - مفهموم شی گرایی و ساخت کلاس 5 - فراهم کردن نیازهای اساسی برای اشیاء (متد سازنده Constructor) 6 - کوییز- متد سازنده Constructor 7 - اشاره به بازیکن حال حاضر (کلمه کلیدی this) 8 - راه و روش دسترسی به خصوصیات اشیاء 9 - کوییز - دستور this 10 - شیءگرایی 11 - اولین قاعده شیءگرایی: کپسوله سازی (encapsulation) 12 - کپسوله‌سازی 13 - دومین قاعده: شیءگرایی ارث‌بری (Inheritance) 14 - ارث‌بری 15 - سومین قاعده: شیءگرایی چند ریختی (Polymorphism) 16 - کوییز - قواعد ارث‌بری چند‌ریختی ‌کپسوله‌سازی 17 - آشنایی بیشتر با چندریختی 18 - چندریختی 19 - چهارمین قاعده: شیءگرایی انتزاع (Abstraction) 20 - تمرین با انتزاع یا Abstraction 21 - کوییز- قاعده انتزاع Abstraction 22 - مفهوم انتزاع با استفاده از interface ها 23 - انتزاع 24 - حل تمرین با اینترفیس‌ها و آشنایی بیشتر با کلاس‌ها 25 - کوییز - رابط‌کاربری interface 26 - کلاس‌ها یک نوع داده هستند 27 - بیشتر در مورد متد‌های سازنده بدونیم 28 - آشنایی با استاتیک‌ها در جاوا 29 - پکیجینگ در جاوا و Access Modifiers 30 - کوییز - استاتیک و پکیچینگ 31 - مفهوم کلاس‌های POJO و تفکر طراحی کلاس 32 - Scope ها 33 - مفهوم NULL یا پوچی در جاوا؟‌ 34 - Enum کلاس‌ها در جاوا 35 - کوییز- scope , Enum , Null 36 - آشنایی با ArrayList 37 - کوییز- ArrayList فصل سوم: پروژه ساخت ماشین حساب: 1 - اولین اپلیکیشن خودمون رو با ظاهر گرافیکی بسازیم (GUI) 2 - کوییز - ظاهر گرافیکی 3 - ساخت اولین لایه برای عددهای ماشین حساب 4 - کوییز-ساخت button 5 - پیاده‌سازی کامل رابط کاربری اپلیکیشن ماشین حساب 6 - استفاده عملی از interface ها و هندل کردن کلیک کاربر 7 - نمایش ورودی انتخابی کاربر 8 - انجام تمامی عملیات ریاضی و تغییر ورودی کاربر 9 - ساخت فرم ثبت‌نام
نظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *