0

آموزش جاوا اسکریپت (JavaScript)

آموزش جاوا اسکریپت (JavaScript)

درباره این دوره
درباره دوره: جاوا اسکریپت یک زبان برنامه‌نویسی متن‌باز است که برای ایجاد برنامه‌های کاربردی وب محور طراحی‌شده است. جاوا اسکریپت یک زبان سبک‌وزن و تفسیر شده است که آن را بسیار سریع‌تر از زبان‌های دیگر می‌کند و با HTML یکپارچه‌شده است و پیاده‌سازی آن را در برنامه‌های وب بسیار آسان است. در سطح وب دوره‌های آموزشی زیادی برای جاوا اسکریپت وجود دارد که می‌توان با استفاده از این دوره‌ها این زبان را یاد گرفت. دوره آموزش جاوا اسکریپت از مجموعه دوره‌های آموزش برنامه نویسی مکتب خونه یکی از بهترین دوره‌های آموزشی جاوا اسکریپت است که به کاربران کمک می‌کند به درک و فهم خوبی از جاوا اسکریپت برای طراحی سایت، طراحی اپلیکیشن و… برسند. قبل از اینکه به معرفی کامل دوره آموزش جاوا اسکریپت بپردازم اجازه دهید که مختصری با جاوا اسکریپت و اهمیت آن برای یادگیری در 2022 صحبت کنم. جاوا اسکریپت یک زبان برنامه‌نویسی است که برای ایجاد و مدیریت صفحات وب پویا استفاده می‌شود. جاوا اسکریپت روح تازه‌ای به صفحات وب می‌بخشد و مهم‌ترین عنصر برای ایجاد بهترین تجربه کاربری است. این زبان برنامه‌نویسی ستون فقرات اینترنت است و با ترکیب با HTML و CSS دنیای کاملاً متفاوتی از وب را به ما نشان می‌دهند. سه عنصر باهم ستون فقرات توسعه وب را تشکیل می‌دهند. جاوا اسکریپت یک زبان برنامه‌نویسی ضروری است و یادگیری جاوا اسکریپت برای متقاضیان یا توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری که به سمت توسعه وب گرایش دارند تقریباً اجباری است. امروزه انتخاب یک دوره آموزش جاوا اسکریپت مناسب بیش از هرزمانی احساس می‌شود زیرا: js انتزاعات کمتری نسبت به ASP.NET ارائه می‌دهد و به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که با استفاده از چندین مؤلفه کوچک به‌جای پیکربندی تعداد زیادی پارامتر، کد بنویسند. به همین دلیل Node. js انعطاف‌پذیری بیشتری در تنظیم کد برای راه‌حل ارائه می‌دهد. توسعه‌دهندگان همچنین از کتابخانه‌های بومی و شخص ثالث بهره‌مند ‌می‌شوند. جاوا اسکریپت در زمینه‌های مختلف از وب گرفته، اپلیکیشن موبایل تا سرورها و… مورداستفاده قرار می‌گیرد. در اینجا لیست سریعی از زمینه‌های مهمی که در آن‌ها استفاده می‌شود آورده شده است: یکی از بهترین راه‌های یادگیری جاوا اسکریپت استفاده از دوره‌های آموزشی و فیلم های آموزشی جاوا اسکریپت است. دوره آموزش جاوا اسکریپت مکتب خونه یکی از بهترین دوره‌هایی است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند زبان جاوا اسکریپت javascript را یاد بگیرند. این دوره آموزشی به‌صورت بسیارت خلاقانه و کاربر محور ایجادشده است و هدف از این دوره این است که در کمترین زمان ممکن به دانشجو دوره مفاهیم پایه و بنیادی جاوا اسکریپت را بفهماند. دوره جاوا اسکریپت از مفاهیم پایه برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت مانند کار با آرایه جاوا اسکریپت، کار با تابع جاوا اسکریپت و… شروع می‌کند به‌صورت پروژه محور قدم‌به‌قدم جلو می‌رود. این دوره با استفاده از مثال‌ها و تمرین‌های مختلف کاملاً پروژه محور بوده به کاربر کمک می‌کند از سطح مقدماتی تا پیشرفته با پروژه‌ها دست‌وپنجه نرم کند. امروزه هر کسب و کار یا هر شرکتی نیاز به وب‌سایت یا اپلیکیسن دارد. ازآنجا کاه جاوا اسکریپت بیشترین کاربرد را درطراحی سایت های مختلف دارد می‌توان امیدوار بود که با یادگیری جاوا اسکریپت وارد بازار کار شد. هدف از دوره آموزش جاوا اسکریپت این است که کاربر بتواند با استفاده از این دوره مفاهیم طراحی سایت را این زبان یاد بگیرد و بتواند با فریم ورک هایی مانند انگولار، ری اکت و… کار کند. همچنین با استفاده از ین دوره آموزشی می‌توان مفاهیم پایه و بیس طراحی اپلیکیشن با جاوا اسکریپت را یاد گرفت. یادگیری این زبان نسبت به زبان‌هایی مانند جاوا و C بسیار راحت است. دوره جاوا اسکریپت مکتب‌پلاس یکی از جامع‌ترین و بهترین آموزش‌هاست که به‌صورت پروژه محور و عملی شمارا با دستورات و ویژگی‌های این زبان مهم آشنا می‌کند. معمولاً برای برنامه‌های تحت وب و مرورگرهای وب استفاده می‌شود؛ اما کاربرد جاوا اسکریپت فراتر از وب است و در توسعه نرم‌افزارها، سرورها، کنترل‌های سخت‌افزاری و حتی ماشین لرنینگ هم کاربرد دارد. هدف از دوره آموزش جاوا اسکریپت این است که شما بتوانید وب‌سایت خود را تعاملی کنید. برای جاوا اسکریپت هیچ محدودیتی وجود ندارد و بر اساس سلیقه و خلاقیت خود می‌توانید هر تغییری که دوست دارید، روی سایتتان ایجاد کنید. با کمک آموزش کامل جاوا اسکریپت می‌توانید برنامه‌های وب و تلفن همراه بسازید. فریم‌ورک‌های جاوا اسکریپت مجموعه‌ای کتابخانه‌های کد جاوا اسکریپت را شامل می‌شود که به توسعه‌دهندگان امکان استفاده از آن‌ها را می‌دهد. ساخت وب سرورها، توسعه برنامه‌های سرور و توسعه بازی‌ها از دیگر اهدافی است که دوره آموزش برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت دنبال می‌کند. دوره آموزش جاوا اسکریپت از 10 فصل مختلف تشکیل‌شده است که هر فصلی خود حاوی جلسات متنوعی است. این دوره آموزشی صفرتا صد جاوا اسکریپت را مورد پوشش قرار می‌دهد. ترتیب سرفصل‌های دوره جاوا اسکریپت به شرح زیر است: فصل اول: معرفی زبان جاوا اسکریپت و دستور زبان پایه فصل دوم: جاوا اسکریپت در مرورگر و کار با DOMفصل سوم: آشنایی با زمان‌بندی و ذخیره‌سازی اطلاعات در مرورگر فصل چهارم: آموزش و تعریف Scope و ویژگی‌های ES6 در جاوا اسکریپت فصل پنجم: Syntax های جدید ES6 و کار با Array و Object فصل ششم: آشنایی با کلاس و ارث بری و ویژگی‌های خاص جاوا اسکریپت فصل هفتم: ویژگی‌های ES7 و ES8 و توابع کاربردی جدیدتر در جاوا اسکریپت فصل هشتم: ویژگی‌های آزمایشی ES2020 برای جاوا اسکریپت فصل نهم: ابزارها و سایت‌های کمکی فصل دهم: برنامه‌نویسی پروژه ماشین حساب با جاوا اسکریپت جهت سرکت در این دوره تنها چیزی که لازم دارید یک کامپیوتر شخصی یا لپ‌تاپ بوده که روی آن‌یک محیط برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت نصب‌شده است. شما می‌توانید از نرم‌افزارهایی مانند: استفاده کنید و کد های جاوا اسکریپت خود را با استفاده از آن‌ها اجرا کنید. همچنین ممکن است که در ابتدا لازم باشد که کمی با مفاهیم html و Css آشنا باشید که در سطح اینترنت می‌توانید آموزش html و Css مناسبی را برای این کار به‌صورت رایگان پیدا کنید. آموزش صفر تا صد جاوا اسکریپت از مباحث مقدماتی جاوا اسکریپت تا مباحث پیشرفته‌تر برای پیاده‌سازی پروژه‌های مختلف را پوشش می‌دهد. این زبان ویژگی‌ها و امکانات فوق‌العاده‌ای دارد که لزوم استفاده از آن برای هیچ برنامه نویسی پوشیده نیست. آموزش صفر تا صد JavaScript به شما کمک می‌کند تا بتوانید در زمینه‌ی طراحی سایت و برنامه نویسی وب عملکردی حرفه‌ای‌تر داشته باشید. زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت (JavaScript) محبوب‌ترین زبان برنامه نویسی در کل دنیا است. از زبان جاو ااسکریپت برای تولید صفحات وب پویا استفاده می‌شود. این زبان به شما کمک می‌کند تا از لحاظ بصری و جلوه‌های ویژه، امکانات فوق‌العاده‌ای را در سایت و برنامه‌های وب خود پیاده‌سازی کنید. به همین دلیل، جاوا اسکریپت را اصلی‌ترین عنصر در طراحی رابط کاربری مناسب می‌دانند. این زبان برنامه نویسی متن باز بوده و سبک وزن و تفسیری شناخته شده است. استفاده از این زبان اصلاً دشوار نیست اما ضرورت دارد تا با الفبای مقدماتی و ویژگی‌های آن به‌طور کامل آشنا شوید. بیش‌تر برنامه نویسان یادگیری جاوا اسکریپت را به‌عنوان اولین زبان‌های مورد نظر خود دنبال می‌کنند. به همین دلیل توصیه می‌شود که آموزش‌های اصولی و معتبر این زبان را دنبال کنید. اهمیت یادگیری جاوااسکریپت را می‌توان در اهمیت این زبان و کاربردهای فراوان آن خلاصه کرد. گرچه این‌طور وانمود می‌شود که جاوا اسکریپت تنها برای پروژه‌های وب کاربرد دارد، باید اضافه کنیم که پروژه‌های یادگیری ماشین، توسعه‌ی نرم افزار، سرور، توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای و حتی حوزه‌ی یادگیری ماشین نیز از این زبان قدرتمند بهره می‌گیرند. آموزش جاوا اسکریپت به شما کمک می‌کند که وب سایت و برنامه‌ی جذاب‌تر، دارای قابلیت تعامل با کاربر و در یک کلام، خلاقانه‌تر، بنویسید. این موضوعی است که سبب جذب کاربران به وب سایت و بهبود رنکینگ آن خواهد شد. در نتیجه بیش‌تر افراد تمایل دارند تا وب سایت‌های کسب و کار خود را با جاوا اسکریپت ارتقا دهند. آموزش جاوا اسکریپت، می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای کسب درآمد از طریق انجام پروژه‌های javascript نیز باشد. شما می‌توانید با یادگیری فریمورک‌های جاوا اسکریپت، پروژه‌های بسیار زیادی را هندل و برنامه نویسی کنید. چراکه در دنیای امروز، هر کسب و کار و شرکتی به وب سایت و اپلیکشین‌هایی برای ارتقای دامنه‌ی خدمات و مشتریان خود نیاز خواهد داشت. باید اشاره کنیم که وجود کتابخانه‌های فراوان و قدرتمند، فریمورک‌های حرفه‌ای و ابزارهای مختلفی که برای تست برنامه‌های جاوا اسکریپت ساخته شده‌اند، کار با این زبان برنامه نویسی را بسیار ساده می‌کند. از سوی دیگر، یادگیری این زبان به صورت گام به گام و از مرحله‌ی مقدماتی، اصلاً دشوار نیست و به‌راحتی می‌توان آموزش‌ها را دنبال کرد. دوره‌ی آموزشی جاوا اسکریپت برای تمام افرادی که به کار برنامه نویسی در وب علاقه‌مند هستند، توصیه می‌شود. طراحان سایت که به‌دنبال خلق پروژه‌های جذاب و پویا هستند، افرادی که به دنبال تکمیل یادگیری خود در مباحث تجربه‌ی کاربری هستند، کسانی که می‌خواهند وارد دنیای توسعه‌ی نرم افزارهای تحت وب شوند و دیگر علاقه‌مندان به برنامه نویسی و یادگیری ماشین از مخاطبین اصلی این آموزش‌ها خواهند بود. یکی از بهترین منابعی که برای یادگیری مفاهیم جاوا اسکریپت توصیه می‌شود، دوره‌های آموزشی آن است. شما می‌توانید از طریق اینترنت و وب سایت‌های معتبری مانند مکتب خونه، این دوره‌های آموزشی را به‌صورت مجازی و از طریق ویدیوهای آموزشی دنبال کنید. در این دوره‌ی آموزشی، شما مهارت‌های کافی برای کار با پروژه‌های جاوا اسکریپت را کسب خواهید کرد. شما بر مباحث و مفاهیم پایه‌ی این زبان مسلط شده و می‌توانید الگوریتم‌های مختلف را با javascript پیاده‌سازی کنید. به‌علاوه این‌که شما با jquery نیز آشنا شده و یاد می‌گیرید که چطور و کجا در پروژه‌های خود از جی کوئری استفاده کنید. پروژه‌های واقعی مانند طراحی سایت خبری و ماشین حساب از جمله تمرینات عملی هستند که در این دوره‌ی آموزشی مطرح خواهند شد. این تمرینات به شما نشان می‌دهند که از موارد گفته شده، چطور در دنیای واقعی بهره بگیرید. تمرینات عملی هم‌چنین در تسلط شما بر روی مفاهیم آموزشی، اثر بالقوه‌ای خواهند داشت. دوره‌ی آموزش 0 تا 100 جاوا اسکریپت جزو دوره‌های آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی وب است. لذا شما برای این‌که بتوانید از محتوای آموزشی فوق‌الذکر استفاده کرده و تمارین را به‌صورت عملی پیاده‌سازی کنید، می‌بایست مقدمات طراحی سایت را یاد داشته باشید. آموزش HTML و CSS به‌عنوان مباحث پایه در طراحی سایت مورد نیاز است. شما می‌توانید این آموزش‌ها را از طریق دوره‌های طراحی سایت مکتب خونه دنبال کنید. نیز توصیه می‌شود بعد از یادگیری مباحث این دوره‌ی آموزشی، از دوره‌های آموزش جاوا اسکریپت پیشرفته برای آشنایی با فریمورک‌های آن استفاده کنید. دوره‌های پیشرفته به شما کمک می‌کنند تا حرفه‌ای‌تر و سریع‌تر کدنویسی کنید. منظور از سرفصل‌های آموزشی، عنوان دقیق مباحثی است که در این دوره، بیان خواهد شد. سرفصل‌های دوره، به شما نشان می‌دهند که چه چیزهایی یاد می‌گیرید و شما می‌توانید با مراجعه به این سرفصل‌ها، دوره‌ی مورد نیاز خود را تشخیص دهید. سرفصل های آموزش جاوا اسکریپت برای این دوره‌ی آموزشی، در فهرست زیر نشان داده شده است. •      فصل ۱: معرفی زبان جاوا اسکریپت و دستور زبان پایه •      فصل ۲: جاوا اسکریپت در مرورگر و کار با DOM •      فصل ۳: آشنایی با زمان‌بندی و ذخیره‌سازی اطلاعات در مرورگر •      فصل ۴: آموزش و تعریف scope و ویژگی ES6 در جاوا اسکریپت •      فصل ۵: سینتکس‌های جدید و کار با آرایه‌ها و اشیاء •      فصل ۶: آشنایی با کلاس، ارث بری و ویژگی‌های خاص جاوا اسکریپت •      فصل ۷: ویژگی‌های ES7 و ES8 و توابع کاربردی جدیدتر در جاوا اسکریپت •      فصل ۸: معرفی ویژگی‌های جدیدتر برای جاوا اسکریپت ورژن‌های ۲۰۲۰، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ •      فصل ۹: ابزارها و سایت‌های کمکی •      فصل ۱۰: برنامه نویسی پروژه ماشین حساب با جاوا اسکریپت این دوره‌ی آموزشی در وب سایت مکتب خونه برای مدت زمان ۴۵ ساعت تهیه شده است. ده ساعت از این مدت به بیان ویدیوهای آموزشی و ۳۵ ساعت دیگر به انجام تمرینات عملی و پروژه‌های دوره اختصاص دارد. در کل، می‌توان گفت که مدت زمان آموزش برحسب میزان یادگیری داوطلب دوره و هم‌چنین پشتکار وی و تسلط بر مفاهیم پیش نیاز، متفاوت خواهد بود. یکی از بهترین روش‌هایی که برای آموزش صفر تا صد java script پیشنهاد می‌شود، شرکت در دوره‌های آموزشی است. دوره‌های آموزشی مجازی به صورت ویدیویی و دوره‌های حضوری می‌توانند تمام مباحث مورد نیاز برای کار با زبان جاوا اسکریپت را در اختیار شما بگذارند. شما می‌توانید از آموزش جاوا اسکریپت سون لرن، آموزش جاوا اسکریپت فری لرن و دوره‌های معتبر آموزش جاوااسکریپت مکتب خونه، استفاده کنید. مزیت دوره‌های مجازی، برنامه‌ی منعطف و حرفه‌ای آن است. شما می‌توانید این ویدیوهای آموزشی را در هر زمان و مکان دلخواه خود، دنبال کنید. علاوه بر آن، این دوره‌ها با هزینه‌های کم‌تری به نسبت دیگر روش‌های آموزشی تهیه می‌شوند. شما می‌توانید صرفه‌جویی خوبی در روند آموزشی خود ایجاد کنید. نکته‌ی مهم برای یادگیری زبان جاوا اسکریپت و کسب مهارت در آن، انجام تمرین و تکرار پروژه‌های عملی است. کلیه‌ی مهارت‌ها با تمرین و تکرار ملکه‌ی ذهن شما می‌شوند. باید گفت که چالش‌هایی که در حین انجام عملی پروژ‌ه‌ها ایجاد می‌شود، به اندازه‌ی تمام آموزش‌ها و حتی بالاتر از آن، آموزنده خواهد بود. توصیه می‌کنیم بعد از گذراندن آموزش‌های مقدماتی جاو اسکریپت، در دوره‌های پیشرفته و حرفه‌ای شرکت کنید. در دوره‌های حرفه‌ای، شما با مباحثی مانند فریم‌ورک‌ها و ابزارهای حرفه‌ای برنامه نویسی و تست جاوا اسکریپت آشنا خواهید شد. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا کدنویسی حرفه‌ای جاوا اسکریپت را تمرین کنید. در نتیجه در مدت زمان کم‌تر از پسِ انجام پروژه‌های حرفه‌ای‌تر و پردرآمدتر برمی‌آیید. از بهترین منابع برای یادگیری مقدماتی تا پیشرفته‌ی جاوا اسکریپت، دوره‌های آموزشی منتشر شده در مکتب خونه است. محتوای به‌روز این دوره‌ها، کیفیت بالای آموزش، بیان ساده، سرفصل‌های کامل، عملی بودن مباحث آموزشی، انجام تمرینات فراوان از مهم‌ترین ویژگی‌های دوره‌های مکتب خونه به شمار می‌آیند. با شرکت در دوره‌ های آموزشی جاوا اسکریپت در مکتب خونه، شما تسلط کافی بر روی مفاهیم جاوا اسکریپت پیدا کرده و برای ورود به بازار حرفه‌ای آماده می‌شوید. همچنین در مکتب خونه انواع آموزش برنامه نویسی و آموزش طراحی سایت به عنوان مکمل و پیش نیاز این دوره موجود است. فصل اول: معرفی زبان جاوا اسکریپت و دستور زبان پایه: 1 – مروری بر دوره آموزش جاوا اسکریپت 2 – معرفی ابزارها و محیط برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت 3 – جاوا اسکریپت چیست؟ 4 – ساختار و قواعد دستوری ساده زبان جاوا اسکریپت 5 – متغیر‌ها در جاوا اسکریپت 6 – آرایه‌ها در جاوا اسکریپت 7 – عملگرهای محاسباتی در جاوا اسکریپت 8 – توابع در جاوا اسکریپت 9 – دستورات شرطی در جاوا اسکریپت 10 – حلقه ها در جاوا اسکریپت 11 – نوشتن الگوریتم مرتب‌سازی حبابی یا Bubble Sort 12 – كوييز – فصل اول 13 – توضیح تمرين برنامه‌نويسي: تابع FIFO 14 – تمرين برنامه‌نويسي: تابع FIFO فصل دوم: جاوا اسکریپت در مرورگر و کار با DOM: 1 – Event ها در جاوا اسکریپت 2 – شروع کار با DOM در جاوا اسکریپت 3 – مدیریت خطا ها و Debugging در جاوا اسکریپت 4 – آشنایی با کتابخانه Math 5 – آشنایی با کتابخانه Date 6 – آشنایی با Node Module 7 – Window Location در جاوا اسکریپت 8 – كوييز – فصل دوم 9 – توضیح تمرين برنامه‌نويسي: تاريخ روز 10 – تمرين برنامه‌نويسي: تاريخ روز فصل سوم: آشنایی با زمان‌بندی و ذخیره‌سازی اطلاعات در مرورگر: 1 – آشنایی با setTimeout و setInterval 2 – نوشتن یک Counter ثانیه با کلید‌های Start و Pause 3 – چطور با Cookie ها کار کنیم 4 – كوييز – فصل سوم 5 – توضیح تمرين برنامه‌نويسي: شمارش‌گر معكوس 6 – تمرين برنامه‌نويسي: شمارش‌گر معكوس فصل چهارم: آموزش و تعریف Scope و ویژگی‌های ES6 در جاوا اسکریپت: 1 – معرفی ورژن‌های جاوا اسکریپت و بررسی آن‌ها 2 – معرفی ویژگی const و تفاوت آن با var 3 – معرفی ویژگی let – سوال رایج مصاحبه‌ها 4 – ویژگی Arrow Function 5 – تفاوت this در function با Arrow Functions و default value – سوال رایج مصاحبه‌ها 6 – کوییز – فصل چهارم 7 – توضیح تمرین برنامه‌نویسی: بازی سنگ کاغذ قیچی 8 – تمرین برنامه‌نویسی: بازی سنگ کاغذ قیچی فصل پنجم: Syntax های جدید ES6 و کار با Array و Object: 1 – استفاده از Rest Parameter در ورود Function ها 2 – کار با String و Array Matching در ES6 3 – استفاده از Shorthand و Compound و تعریف Method در جاوا اسکریپت 4 – کار با Object ها برای Destructuring و Matching 5 – کوییز – فصل پنجم 6 – توضیح تمرین برنامه‌نویسی: اپلیکیشن Memory card 7 – تمرین برنامه‌نویسی: اپلیکیشن Memory card فصل ششم: آشنایی با کلاس و ارث بری و ویژگی‌های خاص جاوا اسکریپت: 1 – تعریف کلاس و ارث‌بری در جاوا اسکریپت 2 – کار با getter و setter در کلاس‌ها 3 – آشنایی و معرفی Symbol 4 – آشنایی و معرفی Symbol For 5 – کار با Generator ها در جاوا اسکریپت 6 – کار با for … of در جاوا اسکریپت 7 – کار با Symbol Iterator 8 – معرفی و کار با Set 9 – کار با Data Type جدیدی به اسم Map 10 – معرفی Object.assign و آشنایی با مفهوم Immutability 11 – کار با فانکشن‌های filter، findeIndex و find 12 – کار با String ها با توابع مختلف 13 – کار با اعداد با توابع مختلف 14 – کار با Promise API در جاوا اسکریپت 15 – کار با Promise.all 16 – آشنایی و کار با Proxy 17 – کوییز – فصل ششم 18 – توضیح تمرین برنامه‌نویسی: Todo 19 – تمرین برنامه‌نویسی: Todo فصل هفتم: ویژگی‌های ES7 و ES8 و توابع کاربردی جدیدتر در جاوا اسکریپت: 1 – تعریف متغیر بیرون از constructor و کار با padStart و padEnd 2 – آشنایی با Trailing comma 3 – کار با Object.entries و Object.values 4 – کار با Async Await در جاوا اسکریپت 5 – معرفی && و || و ** 6 – کار با promise finally 7 – معرفی و کار با Static Methods 8 – کار با private variables ها در Class 9 – کار با فانکشن‌های trimStart و trimEnd 10 – کار با Array Flat و Array FlatMap 11 – کوییز – فصل هفتم 12 – توضیح تمرین برنامه‌نویسی: آخرین لیست فیلم‌ها 13 – تمرین برنامه‌نویسی: آخرین لیست فیلم‌ها 14 – توضیح تمرین برنامه‌نویسی: آخرین اخبار 15 – تمرین برنامه‌نویسی: آخرین اخبار فصل هشتم: ویژگی‌های جدیدتر برای جاوا اسکریپت ورژن‌های 2020, 2021 و 2022: 1 – معرفی Nullish coalescing operator یا (??) 2 – کار با Optional Chaining و Promise allSettled 3 – آخرین ویژگی‌های جاوا اسکریپت ورژن‌های 2021 و 2022 – آپدیت تیرماه 1401 فصل نهم: ابزارها و سایت‌های کمکی: 1 – معرفی سایت caniuse.com 2 – معرفی Webpack و چرایی استفاده‌ از آن فصل دهم: برنامه‌نویسی پروژه ماشین حساب با جاوا اسکریپت: 1 – پیاده سازی عملیات‌های اولیه در ماشین حساب 2 – پیاده‌سازی ممیز در ماشین حساب 3 – پیاده‌سازی Class برای Logic و View 4 – معرفی و پیاده سازی Dynamic Import در ماشین حساب 5 – پیاده سازی Babel و Webpack برای پروژه ماشین حساب 6 – سورس کد پروژه ماشین حساب با جاوا اسکریپت 7 – کوییز – فصل دهم 8 – توضیح پروژه: اپلیکیشن کوییز 9 – پروژه: اپلیکیشن کوییز 10 – مراحل بعدی یادگیری چیست؟ فصل یازدهم: آپدیت جدید سال 2024: 1 – چه تغییراتی در جاوااسکرپت ایجاد شده است؟ و چطور ChatGPT می‌تواند به ما کمک کند؟ 2 – آشنایی با Source در مرورگر و چطور با Debugger و Breakpoint ها کار کنیم؟ 3 – کار با debounce و throttle و event listener ها درمرورگر 4 – کار با Dynamic Import ها در جاوااسکریپت 5 – آشنایی با Websockets
سرفصل‌های دوره
فصل اول: معرفی زبان جاوا اسکریپت و دستور زبان پایه: 1 – مروری بر دوره آموزش جاوا اسکریپت 2 – معرفی ابزارها و محیط برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت 3 – جاوا اسکریپت چیست؟ 4 – ساختار و قواعد دستوری ساده زبان جاوا اسکریپت 5 – متغیر‌ها در جاوا اسکریپت 6 – آرایه‌ها در جاوا اسکریپت 7 – عملگرهای محاسباتی در جاوا اسکریپت 8 – توابع در جاوا اسکریپت 9 – دستورات شرطی در جاوا اسکریپت 10 – حلقه ها در جاوا اسکریپت 11 – نوشتن الگوریتم مرتب‌سازی حبابی یا Bubble Sort 12 – كوييز – فصل اول 13 – توضیح تمرين برنامه‌نويسي: تابع FIFO 14 – تمرين برنامه‌نويسي: تابع FIFO فصل دوم: جاوا اسکریپت در مرورگر و کار با DOM: 1 – Event ها در جاوا اسکریپت 2 – شروع کار با DOM در جاوا اسکریپت 3 – مدیریت خطا ها و Debugging در جاوا اسکریپت 4 – آشنایی با کتابخانه Math 5 – آشنایی با کتابخانه Date 6 – آشنایی با Node Module 7 – Window Location در جاوا اسکریپت 8 – كوييز – فصل دوم 9 – توضیح تمرين برنامه‌نويسي: تاريخ روز 10 – تمرين برنامه‌نويسي: تاريخ روز فصل سوم: آشنایی با زمان‌بندی و ذخیره‌سازی اطلاعات در مرورگر: 1 – آشنایی با setTimeout و setInterval 2 – نوشتن یک Counter ثانیه با کلید‌های Start و Pause 3 – چطور با Cookie ها کار کنیم 4 – كوييز – فصل سوم 5 – توضیح تمرين برنامه‌نويسي: شمارش‌گر معكوس 6 – تمرين برنامه‌نويسي: شمارش‌گر معكوس فصل چهارم: آموزش و تعریف Scope و ویژگی‌های ES6 در جاوا اسکریپت: 1 – معرفی ورژن‌های جاوا اسکریپت و بررسی آن‌ها 2 – معرفی ویژگی const و تفاوت آن با var 3 – معرفی ویژگی let – سوال رایج مصاحبه‌ها 4 – ویژگی Arrow Function 5 – تفاوت this در function با Arrow Functions و default value – سوال رایج مصاحبه‌ها 6 – کوییز – فصل چهارم 7 – توضیح تمرین برنامه‌نویسی: بازی سنگ کاغذ قیچی 8 – تمرین برنامه‌نویسی: بازی سنگ کاغذ قیچی فصل پنجم: Syntax های جدید ES6 و کار با Array و Object: 1 – استفاده از Rest Parameter در ورود Function ها 2 – کار با String و Array Matching در ES6 3 – استفاده از Shorthand و Compound و تعریف Method در جاوا اسکریپت 4 – کار با Object ها برای Destructuring و Matching 5 – کوییز – فصل پنجم 6 – توضیح تمرین برنامه‌نویسی: اپلیکیشن Memory card 7 – تمرین برنامه‌نویسی: اپلیکیشن Memory card فصل ششم: آشنایی با کلاس و ارث بری و ویژگی‌های خاص جاوا اسکریپت: 1 – تعریف کلاس و ارث‌بری در جاوا اسکریپت 2 – کار با getter و setter در کلاس‌ها 3 – آشنایی و معرفی Symbol 4 – آشنایی و معرفی Symbol For 5 – کار با Generator ها در جاوا اسکریپت 6 – کار با for … of در جاوا اسکریپت 7 – کار با Symbol Iterator 8 – معرفی و کار با Set 9 – کار با Data Type جدیدی به اسم Map 10 – معرفی Object.assign و آشنایی با مفهوم Immutability 11 – کار با فانکشن‌های filter، findeIndex و find 12 – کار با String ها با توابع مختلف 13 – کار با اعداد با توابع مختلف 14 – کار با Promise API در جاوا اسکریپت 15 – کار با Promise.all 16 – آشنایی و کار با Proxy 17 – کوییز – فصل ششم 18 – توضیح تمرین برنامه‌نویسی: Todo 19 – تمرین برنامه‌نویسی: Todo فصل هفتم: ویژگی‌های ES7 و ES8 و توابع کاربردی جدیدتر در جاوا اسکریپت: 1 – تعریف متغیر بیرون از constructor و کار با padStart و padEnd 2 – آشنایی با Trailing comma 3 – کار با Object.entries و Object.values 4 – کار با Async Await در جاوا اسکریپت 5 – معرفی && و || و ** 6 – کار با promise finally 7 – معرفی و کار با Static Methods 8 – کار با private variables ها در Class 9 – کار با فانکشن‌های trimStart و trimEnd 10 – کار با Array Flat و Array FlatMap 11 – کوییز – فصل هفتم 12 – توضیح تمرین برنامه‌نویسی: آخرین لیست فیلم‌ها 13 – تمرین برنامه‌نویسی: آخرین لیست فیلم‌ها 14 – توضیح تمرین برنامه‌نویسی: آخرین اخبار 15 – تمرین برنامه‌نویسی: آخرین اخبار فصل هشتم: ویژگی‌های جدیدتر برای جاوا اسکریپت ورژن‌های 2020, 2021 و 2022: 1 – معرفی Nullish coalescing operator یا (??) 2 – کار با Optional Chaining و Promise allSettled 3 – آخرین ویژگی‌های جاوا اسکریپت ورژن‌های 2021 و 2022 – آپدیت تیرماه 1401 فصل نهم: ابزارها و سایت‌های کمکی: 1 – معرفی سایت caniuse.com 2 – معرفی Webpack و چرایی استفاده‌ از آن فصل دهم: برنامه‌نویسی پروژه ماشین حساب با جاوا اسکریپت: 1 – پیاده سازی عملیات‌های اولیه در ماشین حساب 2 – پیاده‌سازی ممیز در ماشین حساب 3 – پیاده‌سازی Class برای Logic و View 4 – معرفی و پیاده سازی Dynamic Import در ماشین حساب 5 – پیاده سازی Babel و Webpack برای پروژه ماشین حساب 6 – سورس کد پروژه ماشین حساب با جاوا اسکریپت 7 – کوییز – فصل دهم 8 – توضیح پروژه: اپلیکیشن کوییز 9 – پروژه: اپلیکیشن کوییز 10 – مراحل بعدی یادگیری چیست؟ فصل یازدهم: آپدیت جدید سال 2024: 1 – چه تغییراتی در جاوااسکرپت ایجاد شده است؟ و چطور ChatGPT می‌تواند به ما کمک کند؟ 2 – آشنایی با Source در مرورگر و چطور با Debugger و Breakpoint ها کار کنیم؟ 3 – کار با debounce و throttle و event listener ها درمرورگر 4 – کار با Dynamic Import ها در جاوااسکریپت 5 – آشنایی با Websockets
موسسه برگزارکننده
دوره آموزش وردپرس مکتب‌خونه

مکتب خونه

مدرس

احسان گازار

دوره‌های مشابه
درباره دوره: امروزه فناوری کامپیوتر نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره انسان‌ها دارد. از این رو، در اکثر رشته‌های دانشگاهی، بخصوص رشته‌های مهندسی، با به‌کارگیری قدرت‌های فناوری کامپیوتر شاهد بهبودها و پیشرفته‌ای چشمگیری هستیم. دنیای کامپیوتر به دو دسته کلی سخت‌افزار و نرم‌افزار دسته‌بندی می‌شود. برای ایجاد نرم‌افزار برای کاربردهای مختلف در کلیه رشته‌ها نیاز به آموزش و به‌کارگیری زبان برنامه‌نویسی است. دوره آموزش مبانی برنامه نویسی کامپیوتر از مجموعه دوره‌های آموزش برنامه نویسی مکتب خونه با هدف ورود به دنیای برنامه نویسی با مفاهیمی کاملاً پایه و برای مبتدیان تهیه و تدوین شده است که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت. آموزش مبانی برنامه نویسی کامپیوتر پیشرو، سعی کرده است مبانی برنامه‌نویسی و کلیه مفاهیم مربوط به آن را پوشش دهد. مهم‌ترین و اساسی‌ترین قدم در یادگیری برنامه‌نویسی کامپیوتر، یادگیری مفاهیم مربوط به تفکر الگوریتمی به‌حساب می‌آید. در این آموزش فارغ از هر نوع زبان برنامه‌نویسی، سعی شده است تفکر الگوریتمی و مفاهیم پایه برنامه‌نویسی شامل متغیرها، شرط، تکرارهای معین و نامعین، آرایه‌ها و رشته‌ها و مفهوم متدها و غیره با استفاده از مثال‌های فراوان تدریس شود.زبان مورد استفاده در این آموزش مبانی برنامه نویسی کامپیوتر، Java است ولی همان‌طور که در جلسات 11 تا 13 ذکر شده، مشخص خواهد شد که کدهای نوشته شده در این آموزش به‌راحتی در تمامی زبان‌های برنامه‌نویسی قابل استفاده هستند و می‌تواند مورد استفاده کلیه دانشجویان و حتی دانش‌آموزان علاقه‌مند باشد. دوره آموزش مبانی برنامه نویسی نام برده در ٣٠ جلسه به مدت ٤٩ ساعت آموزش توسط دانشگاه بناب تهیه و هم‌اکنون در مکتب خونه قرار گرفته است. دوره آموزش مبانی برنامه نویسی کامپیوتر برای تمامی افرادی که به برنامه نویسی کامپیوتر علاقه دارند و می‌خواهند وارد دنیای برنامه نویسی شوند دوره‌ای ایده آل به‌حساب می‌آید و به زبان ساده و شیوا دانشجویان دوره را با مفاهیم برنامه نویسی آشنا خواهد کرد. در آموزش مبانی برنامه نویسی کامپیوتر تمامی مباحث پیرامون برنامه نویسی کامپیوتر از پایه تا سطوح بالا در سرفصل‌های مختلفی تدریس می‌شود. این دوره از مفاهیمی مانند الگوریتم و فلوچارت شروع می‌شود و با نصب محیط‌های برنامه نویسی و آشنایی با مفاهیمی مانند متغیر، ثابت، کلاس، تابع و غیره کار را ادامه خواهد داد تا متقاضی به درک نسبتاً خوبی از برنامه نویسی برسد. همچنین در پایان این دوره یک پروژه کوچک به‌عنوان جمع‌بندی برای مفاهیم تدریس شده ارائه می‌شود تا کاربر به‌صورت عملی نیز اقداماتی انجام دهد. علاوه بر این در طول تدریس مثال‌ها و نمونه‌های مختلفی مورد بررسی قرار خواهند گرفت. از آنجایی که انسان‌ها از زبان‌های مختلفی برای برقراری ارتباط و انتقال افکار، ایده‌ها، پیام‌ها و اعمال خود به دیگران استفاده می‌کنند، به همین ترتیب برای برقراری ارتباط با کامپیوترها، یک زبان قابل‌فهم کامپیوتری به نام زبان برنامه نویسی موردنیاز است؛ بنابراین، زبان برنامه نویسی راهی برای برقراری ارتباط با کامپیوتر و ارائه دستورالعمل‌ها به کامپیوتر به‌حساب می‌آید تا کامپیوتر بتواند وظایف ما را انجام دهد. برنامه نویسی کامپیوتری فرآیند طراحی و ساخت برنامه‌ها به‌منظور اجرای موفقیت‌آمیز دستورالعمل‌ها است. در دو دهه گذشته تقاضا برای برنامه نویسی کامپیوتر (Computer Programming) به‌شدت افزایش یافته است و مردم در حال یادگیری برنامه نویسی کامپیوتری هستند زیرا انگیزه فراوانی به چنین زمینه‌ای پیدا می‌کنند. برنامه نویسی توسط کدینگ (کد نویسی) انجام می‌شود و ما با نوشتن کد روی کامپیوتر برنامه ایجاد می‌کنیم. کد کامپیوتری منطق ذهن انسان است که ما برای اجرای دستورات خود ایجاد کرده و بر اساس آن نتایج را دریافت می‌کنیم. با استفاده از مفاهیم برنامه نویسی کامپیوتری، می‌توان چندین الگوریتم را که برای اجرای برنامه‌ها استفاده می‌شود، تحلیل، توسعه و پیاده‌سازی کرد. از آنجایی که انسان از زبان‌های مختلفی مانند انگلیسی، فارسی و سایر زبان‌های منطقه‌ای برای ارتباط استفاده می‌کند، به همین ترتیب، چندین زبان برنامه نویسی وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانیم دستورالعمل‌ها را ارائه دهیم و برنامه‌ها را اجرا کنیم. در دوره آموزش مبانی برنامه نویسی کامپیوتر سعی شده که مفاهیم برنامه نویسی برای کاربران با زبانی شیوا و ساده پوشش داده شود تا بتوانند راحت‌تر وارد این حوزه شوند. یک برنامه دنباله‌ای از دستورها است. هر دستور باعث می‌شود کامپیوتر یک عمل خاص را انجام دهد. هر عمل در یک کامپیوتر مجموعه‌ای دقیق از سیگنال‌های الکتریکی است. هنگامی‌که یک برنامه کامپیوتری درست باشد و دستورات کامپیوتر را وادار می‌کند آنچه را که برنامه نویس قصد دارد انجام دهد، کامپیوتر یک کار را با موفقیت انجام می‌دهد. امروزه برنامه نویسان دستورالعمل‌های خود را با کد می‌نویسند که متنی است که با استفاده از قوانین یک زبان کامپیوتری خاص نوشته می‌شود. زبان‌های برنامه نویسی متعددی برای این منظور وجود دارد. هر علمی دارای مفاهیم اساسی است که باید به‌طور کامل درک شوند. فردی می‌تواند در ریاضیات خوب باشد اگر مفاهیم اولیه برای مطالعه ریاضی در مقاطع بالاتر مشخص باشد، در زبان انگلیسی، باید واژگان و گرامر انگلیسی را خوب بلد باشد تا بتواند خیلی خوب به انگلیسی صحبت کند، بنویسد و ارتباط برقرار کند. این جنبه برای زبان‌های برنامه نویسی کامپیوتر نیز صادق است و هر فردی که می‌خواهد وارد دنیای برنامه نویسی شود باید با مفاهیم زیر آشنا باشد: برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس کامپیوتر خوب و ارتقای سطح دانش خود در برنامه نویسی کامپیوتر، باید این مفاهیم اولیه را بسیار خوب بلد باشید. همچنین هر زبان برنامه نویسی سینتکس و روش اجرای خود را دارد و مجموعه قوانین خاص خود را دارد؛ اما هدف همان است که کامپیوتر دستورات ما را بفهمد، برنامه را اجرا کند و نتایج محاسباتی مناسب را به دست آورد. اگر هیچ پیشینه‌ای از دانش برنامه نویسی کامپیوتر ندارید، نگران نباشید، دوره آموزش مبانی برنامه نویسی کامپیوتر با هدف آموزش این مفاهیم در اختیار شما قرار دارد. برنامه نویسی کامپیوتر از ابتدا تاکنون مسیرهای پرپیچ‌وخم بسیار زیادی را طی کرده که عمده تاریخچه این مسیر به‌صورت موارد زیر است: 1206: الجزاری (Al-Jazari)، مهندس عرب، دستگاه درام قابل‌برنامه‌ریزی را اختراع کرد که می‌توانست چندین الگوی درام و ریتم را به صورت خودکار پخش کند. 1801: ماشین بافندگی ژاکارد که توسط ژوزف ماری ژاکارد (Joseph Marie Jacquard | بافنده فرانسوی) اختراع شد، توانست با تغییر برنامه بافته‌ای مختلفی تولید کند. در قرن نهم، الگوریتم‌های مختلفی برای رمزگشایی معرفی شدند. یک ریاضیدان عرب الکندی الگوریتمی را ایجاد کرد که قادر به رمزگشایی کد رمزگذاری شده بود. این الگوریتم به الگوریتم رمزنگاری معروف بود. 1843: آدا لاولیس (Ada Lovelace)، ریاضیدان، الگوریتمی برای محاسبه دنباله‌ای از اعداد برنولی منتشر کرد. الگوریتم توسط موتور تحلیلی که توسط چارلز بابیج (Charles Babbage) ارائه شده بود انجام شد. 1880: هرمان هولریث (Herman Hollerith)، مخترع آمریکایی، ایده و مفهوم ذخیره داده‌ها را به شکل قابل خواندن توسط ماشین اختراع کرد. دهه 1940: تجهیزات ضبط واحد، یعنی IBM 602 و IBM 604، به اولین کامپیوترهای الکترونیکی تبدیل شدند که توسط پانل‌های کنترل برنامه‌ریزی شدند. کد ماشین قبلی زبان برنامه نویسی کامپیوتری شناخته شده‌ای بود که از طریق آن دستورالعمل‌ها به‌صورت نماد دودویی به کامپیوتر داده می‌شد. بعدها، زبان اسمبلی به وجود آمد که برنامه نویسان را قادر می‌ساخت تا مجموعه دستورالعمل‌ها را به‌صورت متن مشخص کنند که هرکدام یک نام معنی‌دار برای تعیین آدرس‌ها داشتند. با توسعه بیشتر، زبان‌های سطح بالا معرفی شدند که فرآیند توسعه برنامه را بسیار آسان، ساده و قابل‌درک می‌کردند؛ بنابراین، زبان‌های سطح بالا مختلفی توسعه یافتند که از آن‌ها FORTRAN اولین زبان پرکاربرد بود. بعدها زبان‌های بیشتری مانند COBOL و Lisp توسعه یافتند. اواخر دهه 1960: همان‌طور که هنوز دوران پانچ کارت بود، برنامه‌های کامپیوتری با استفاده از کارت پانچ یا نوار کاغذی نوشته می‌شدند. در این سال، نوشتن برنامه‌های کامپیوتری به‌طور مستقیم بر روی کامپیوتر از طریق ویرایشگرهای متن امکان‌پذیر شد و دستگاه‌های ذخیره‌سازی داده‌ها و پایانه‌های کامپیوتری ارزان شدند. چندین زبان برنامه نویسی زیر وجود دارد که به برنامه نویسان امکان پردازش و اجرای برنامه‌های کوچک و همچنین بزرگ را می‌دهد، مهم‌ترین و پرکاربردترین این زبان‌ها به‌صورت فهرست موارد زیر است: این‌ها برخی از زبان‌های برنامه نویسی کامپیوتر اولیه هستند. علاوه بر این زبان‌ها، زبان‌های برنامه نویسی بسیار بیشتری مانند Php ،Ruby ،Swift ،R ،Scala و بسیاری دیگر وجود دارد. زبان‌هایی که به‌عنوان یک برنامه نویس یاد خواهید گرفت به کاری که می‌خواهید انجام دهید بستگی دارد. مثلاً: اگر به فکر ورود به دنیای برنامه نویسی هستید و دوست دارید در این صنعت وارد بازار کار شوید باید از مفاهیم پایه و آشنایی با مبانی برنامه نویسی شروع کنید. دوره آموزش مبانی برنامه نویسی کامپیوتر بهترین نقطه شروع برای این هدف و یکی از بهترین دوره‌های آموزشی مبانی برنامه نویسی است که هم‌اکنون با ثبت‌نام رایگان در این درس مبانی می‌توانید در آن شرکت کنید و مبانی کامپیوتر و زبان‌های برنامه نویسی را گام به گام یاد بگیرید. فیلم های آموزشی: 1 - جلسه اول: قوانین کلاسی، سرفصل ها، منابع درس، پروژه ها و بارم بندی 2 - جلسه دوم: فلسفه مسئله و راه حل مسئله 3 - جلسه سوم: ساختار پایه الگوریتمهای کامپیوتری 4 - جلسه چهارم: ساختار پایه فلوچارت و مثالهای اولیه تکرار معین 5 - جلسه پنجم: مثالهای شرط و تکرار معین 6 - جلسه ششم: مثالهای تکمیلی تکرار معین 7 - جلسه هفتم: دستور و مثالهای تکرار نامعین 8 - جلسه هشتم: مثالهای تکمیلی تکرار نامعین 9 - جلسه نهم: ادامه مثالهای تکمیلی تکرار نامعین 10 - جلسه دهم: مثالهای تکمیلی (مثلث پاسکال، نیوتن-سریهای ریاضی) 11 - جلسه یازدهم: دستورات برنامه نویسی در زبان Java 12 - جلسه دوازدهم: نصب محیط برنامه نویسی Java (با Eclipse در ویندوز و لینوکس) 13 - جلسه سیزدهم (بخش اول): نصب محیط برنامه نویسی C++ (با Dev-C++ و Eclipse) 14 - جلسه سیزدهم (بخش دوم): مثالهای کدنویسی ساده Java در Eclipse 15 - جلسه سیزدهم (بخش سوم): مثالهای بیشتر کدنویسی Java در Eclipse 16 - جلسه چهاردهم: مفهوم آرایه‌های تک بعدی 17 - جلسه پانزدهم: مثالهای آرایه‌های تک بعدی 18 - جلسه شانزدهم: روشهای اولیه مرتب سازی، جستجو و ادغام آرایه‌های مرتب 19 - جلسه هفدهم: محاسبه فاکتوریل و توان اعداد خیلی بزرگ به کمک آرایه‌ها 20 - جلسه هجدهم: ضرب و جمع اعداد خیلی بزرگ، مثلث پاسکال، نیوتن با روش بهتر 21 - جلسه نوزدهم: مثال کدنویسی: آرایه ها و اعداد تصادفی 22 - جلسه بیستم: مقدمات رشته ها 23 - جلسه بیست و یکم: مثال کدنویسی: اعداد خیلی بزرگ به کمک رشته ها 24 - جلسه بیست و دوم: کار با فایلهای متن در Java (مثال فاکتوریل اعداد خیلی بزرگ) 25 - جلسه بیست و سوم: عملیات مختلف روی رشته ها 26 - جلسه بیست و چهارم: برنامه زیرمجموعه‌ها و جایگشتهای یک رشته 27 - جلسه بیست و پنجم: مفاهیم و مثالهای آرایه‌های دو بعدی 28 - جلسه بیست و ششم: ضرب ماتریسها ، حل دستگاههای خطی با آرایه‌های دو بعدی 29 - جلسه بیست و هفتم: مفاهیم متدها 30 - جلسه بیست و هشتم: مفاهیم Call By Value و Call By Reference در متدها 31 - جلسه بیست و نهم: مثالهای تکمیلی متدها، کاربرد متدها در رشته ها 32 - جلسه سی ام: مثال کدنویسی: پروژه جمع دو چندجمله ای
درباره دوره: به جای اینکه یک سری ابزار رو کم و بیش یاد بگیرید، بهتره یک بازی واقعی از ۰ تا ۱۰۰ بسازید و در مدت ساخت، چیزهایی که نیاز هست رو یاد بگیرید. در این دوره از مجموعه دوره‌های آموزش برنامه نویسی و آموزش اسکرچ مکتب خونه به طور عملی یاد می‌گیرید که یک بازی واقعی رو بسازید. بنابراین با آموزش این دوره می‌تونید بازی دلخواه خودتون رو هم بسازید. این دوره آموزشی با بقیه دوره‌های موجود متفاوت است. در این دوره، آموزش به صورت پروژه محور ارائه می‌شود. این روش به شما کمک می‌کند تا مفاهیم را به خوبی درک کنید و مهارت‌های خود را در طراحی و ساخت بازی‌های پیچیده‌تر افزایش دهید. در این آموزش ویدئویی، ابتدا با محیط برنامه اسکرچ آشنا می‌شویم و سپس با مفاهیم اساسی برنامه‌نویسی مانند متغیرها و شرط‌ها آشنا می‌شویم. در پایان هر فصل، تمرین‌هایی ارائه می‌شود که در فصل بعد حل خواهند شد. در دنیای امروز، مهارت‌های برنامه‌نویسی و طراحی بازی به یکی از مهم‌ترین مهارت‌های مورد نیاز برای موفقیت در آینده تبدیل شده‌اند. برنامه اسکرچ یک ابزار قدرتمند و آسان برای یادگیری این مهارت‌ها است که به‌ویژه برای نوجوانان مناسب است. در این آموزش ویدئویی، به بررسی چگونگی آموزش بازی سازی و الگوریتم نویسی با استفاده از برنامه اسکرچ می‌پردازیم. برنامه اسکرچ ابزار قدرتمندی است که به نوجوانان امکان می‌دهد تا مهارت‌های برنامه‌نویسی و طراحی بازی را به شکلی ساده و جذاب فرا بگیرند. با استفاده از این آموزش ویدئویی، نوجوانان می‌توانند خلاقیت و مهارت‌های حل مسئله خود را پرورش دهند و یک پروژه را کامل انجام دهند. ایجاد کاراکتر: 1 - مقدمه 2 - ساخت کاراکتر در شهر: 1 - ساخت محیط شهر 2 - عبور از درب 3 - عبور به شهر 4 - ساخت اتاق دوم 5 - ساخت اتاق دوم در شهر 6 - ساخت المان توپ توپ: 1 - ورود توپ و جابجایی با کاراکتر 2 - شوت کردن توپ 3 - شوت کردن توپ به هر جهت
درباره دوره: دوره‌ آموزش جاوا مقدماتی با متد حرفه‌ای و روش تدریس خاص خود به آموزش جاوا می‌پردازد. در این دوره به طور کامل و از صفر زبان جاوا را خواهید آموخت. زبان برنامه نویسی جاوا (Java)، زبانی شاخص، سطح بالا و همه منظوره است که در سیستم‌عامل‌های مختلفی قابل اجرا است. جاوا را می‌توان زبان مادر سیستم‌عامل سولاریس نامید. اصلی‌ترین خصوصیت زبان برنامه نویسی جاوا شیء‌گرایی آن است و این یعنی امکان استفاده دوباره از کدهای از پیش نوشته شده، در این زبان وجود دارد. در همین‌باره، شعار اصلی جاوا يعنی: "يک‌بار بنويس و هر جا استفاده کن"، موضوعی بسيار حائز اهميت است. از دیگر نکات مثبت این زبان برنامه نویسی این است که افراد آشنا با زبان C++، آسان‌تر و سریع‌تر می‌توانند زبان JAVA ‌را فرا بگیرند. در دوره آموزش جاوا مقدماتی ابتدا به شرح مفاهیم پایه‌ای برنامه نویسی جاوا و مبانی تئوری آن پرداخته می‌شود و در ادامه با نحوه کدنویسی در این زبان آشنا می‌شوید. هم‌چنین، از طریق آشنایی با مثال‌های کاربردی و انجام تمرینات، به توانایی لازم برای انجام پروژه‌های واقعی دست پیدا خواهید کرد. در طی دوره آموزش مقدماتی جاوا، ابتدا با نحوه نصب ابزار‌ها و نرم‌افزار‌های مورد نیاز برای برنامه نویسی جاوا آشنا می‌شوید. سپس تمامی مفاهیم مختلف برنامه‌نویسی جاوا را گام به گام و به صورت عملی فرا می‌گیرید و دوره تا انجام یک پروژه کامل ادامه خواهد داشت. علاوه بر این، در طول دوره با دیگر پروژه‌های جذاب و واقعی سر و کار خواهید داشت تا این زبان را به صورت عملی فرا گیرید و برای ورود به بازار کار آماده‌تر شوید. افراد علاقه‌مند به برنامه نویسی با زبان جاوا با پشت سر گذاشتن این دوره، دانش لازم برای شروع کار و وارد شدن به دنیای برنامه‌نویسی را به طور کامل آموخته و در مسیر تسلط بر زبان مورد علاقه خود قرار بگیرند. تمامی افرادی که به برنامه نویسی در زبان جاوا و اندروید علاقه دارند، می‌توانند در این دوره شرکت کنند. از ویژگی‌های بارز این دوره این است که بدون هیچ پیش‌نیازی از صفر شروع کرده، مفاهیم، اصطلاحات و دانش لازم برای برنامه نویسی را به شما می‌آموزد و از طرفی شما نیز می‌توانید به صورت کاربردی و کامل خودتان به انجام پروژه بپردازید و از زبان برنامه نویسی جاوا (که در ساخت برنامه‌های کاربردی و مهم دنیا کاربرد دارد) استفاده کنید. علاوه بر کار با زبان جاوا و حل مثال‌ها و تمرین‌های مرتبط با این زبان، شما دانشجویان گرامی با اصول کلی زبان‌ های برنامه نویسی در قالب زبان جاوا آشنا شده و در زمینه‌های مختلفی که از زبان جاوا استفاده می‌شود، بهره ببرید. پس از پایان دوره آموزش مقدماتی جاوا شما نه‌ تنها می‌توانید به طراحی پروژه‌های جاوا بپردازید، بلکه آمادگی یادگیری دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی را نیز به دست می‌آورید. لازم به ذکر است که یکی از اصلی‌ترین زبان‌های برنامه‌ نویسی به‌کار رفته در زبان برنامه‌نویسی اندروید، زبان جاوا است. بنابراین، اگر شما به ساخت اپلیکیشن‌های موبایل علاقه دارید، راه رسیدن به آن از یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا می‌گذرد. در پایان و پس از آموختن این دوره آموزش جاوا مکتب ‌خونه و گرفتن مدرک این دوره شما به راحتی می‌توانید با جاوا برنامه نویسی کنید یا شروع به یادگیری دوره‌های تخصصی‌تر کنید تا از فرصت‌های شغلی که در انتظار شماست، بهره‌مند شوید. برای آن که دانش عمیقی در زبان برنامه‌نویسی جاوا به‌دست آورده و با موضوعاتی مثل برنامه‌نویسی شیءگرا، برنامه‌نویسی گرافیکی و کدنویسی به طور حرفه‌ای آشنا شوید. پیشنهاد ما به شما عزیزان شرکت در دوره آموزش برنامه نویسی جاوا مقدماتی است. آموزش جاوا مقدماتی، سطح اولی است که برای یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا نیاز دارید. جاوا از قدرتمندترین و محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی دنیا است. بسیاری از شرکت‌های محبوب و برند در سراسر جهان، از این زبان برای تولید محصولات خود استفاده می‌کنند. آموزش جاوا به شما کمک می‌کند تا به این دنیای عظیم بپیوندید و توان نوشتن برنامه‌های حرفه‌ای، امن و قدرتمند را به‌دست آورید. جاوا (Java) یک زبان برنامه نویسی شیء‌گرا است. ساختار این زبان شباهت زیادی به زبان‌های C و C++ دارد. البته جاوا، ساده‌تر و قوی‌تر از این زبان‌هاست. این زبان برنامه نویسی، جزو سه زبان برتر و محبوب‌تر در سراسر دنیا شناخته می‌شود. زبان برنامه نویسی جاوا، کمک می‌کند تا هر برنامه‌ای برای هر پلت‌فرم (انواع گوشی، تبلت، کنسول بازی، خودپرداز، تلویزیون هوشمند و غیره) را بنویسیم. زبان جاوا امکان طراحی و پیاده‌سازی برنامه‌های مختلف از جمله نرم افزارهای هوش مصنوعی را فراهم می‌آورد. ویژگی‌های این زبان، سبب شده است تا کاربردهای مختلفی از آن به‌وجود آید. جاوا با جاوااسکریپت، دو زبان متفاوت هستند. وجه تشابه این دو زبان تنها به نام آن‌ها محدود می‌شود. البته هم زبان جاوا و هم Javascript ساختار خود را از زبان برنامهنویسی C گرفته‌اند و به همین دلیل یادگیری یکی از این دو زبان، آموزش زبان دیگر را ساده‌تر می‌کند. به‌عنوان یک برنامه‌نویس، زبان‌ها و نکات بسیاری وجود دارد که باید آن‌ها را یاد بگیرید. با این حال، هیچ‌یک از این زبان‌ها به اندازه‌ی جاوا کاربردی و مهم نیستند. در فهرست زیر، مهم‌ترین عناوینی که شما را برای یادگیری java مجاب خواهد کرد، نشان داده شده است. •      جاوا بسیار محبوب است. •      جاوا به‌طور مرتب به‌روزرسانی می‌شود. •      با جاوا می‌توانید تقریباً در تمام سیستم عامل‌ها، برنامه نویسی کنید. •      شرکت‌های محبوب و معتبر دنیا، جاوا را به‌عنوان زبان اصلی خود قرار می‌دهند. •      یادگیری جاوا آسان است. •      منابع زیادی برای آموزش JAVA مقدماتی و آموزش جاوا پیشرفته وجود دارد. •      آموزش جاوا کمک می‌کند تا دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی را درک کنید. •      جاوا مقیاس پذیر است. •      امنیت برنامه‌های جاوا بالا است. •      جاوا قابلیت حمل دارد و روی هر پلت‌فرمی اجرا می‌شود. •      انجمن‌های برنامه‌نویسی جاوا بسیار قوی است. •      دستمزد کاری برنامه‌نویسان جاوا بسیار ایده‌آل است. •      جاوا کاربردهای زیادی دارد. •      جایگاه جاوا به‌نسبت دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی، بسیار محکم است. •      امکان کسب درآمد خوب از زبان جاوا وجود دارد. برای ورود به دنیای جاوا، باید آموزش صفر تا صد برنامه نویسی با جاوا را دنبال کنید. آموزش‌های این زبان اغلب در دو سطح آموزش مقدماتی جاوا و آموزش‌های پیشرفته ارائه می‌شوند. روشن است که برای هر تازه‌وارد به دنیای جاوا، باید ابتدا مباحث آموزش java مقدماتی، دنبال شود. آموزش مقدماتی زبان جاوا، شما را با اصول کلی این زبان آشنا می‌کند. برنامه نویسی شیء‌گرا با زبان برنامه نویسی جاوا از مهم‌ترین سرفصل‌هایی است که در دوره مقدماتی ارائه می‌شود. بعد از تسلط بر مبانی پایه، شما قادر خواهید بود تا برنامه نویسی جاوا را شروع کنید. سپس می‌توانید مباحص تخصصی‌تر را در دوره‌های پیشرفته دنبال کرده تا به سطح حرفه‌ای برسید. تمام افرادی که می‌خواهند وارد حوزه‌ی برنامه نویسی جاوا شوند، باید آموزش مقدماتی java را دنبال کنند. حتی اگر می‌خواهید در حوزه‌ی برنامه نویسی موبایل فعالیت داشته باشید، ضروری است تا مسیر حرفه‌ای را با یادگیری جاوا آغاز کنید. یادگیری زبان جاوا ساده است و زمان خیلی زیادی برای دوره‌ی آموزشی آن گرفته نمی‌شود. دوره‌ی مقدماتی زبان جاوا، در حدود ۶ هفته (یک ماه و نیم) قابل اتمام خواهد بود. البته زمان نهایی آموزش را باید برحسب تمرین و پشتکار داوطلب، سنجید. برای شرکت در دوره‌ی آموزش مقدماتی جاوا، شما به پیش‌نیازی احتیاج نخواهید داشت. این دوره، مباحث را از صفر شروع می‌کند. بنابراین استفاده از این دوره‌ی آموزشی، حتی برای آن دسته از افرادی که هیچ‌گونه آشنایی با اصطلاحات برنامه نویسی ندارند، مناسب خواهد بود. لازم به ذکر است که به دلیل شباهت ساختاری زبان جاوا با زبان‌هایی نظیر سی و سی پلاس پلاس، آشنایی با قواعد  زبان C++ به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر و آسان‌تر نکات آموزشی جاوا را یاد بگیرید. البته هیچ الزامی وجود ندارد و شما می‌توانید جاوا را به‌عنوان بیس آموزشی خود انتخاب کنید. دوره‌ی آموزش مقدماتی جاوا، اولین چیزی است که برای کار با این زبان برنامه نویسی، نیاز خواهید داشت. این دوره به شما کمک می‌کند تا ساختار و کلیات زبان برنامه نویسی جاوا را یاد بگیرید. آموزش برنامه نویسی جاوا، هم برای نوشتن برنامه‌هایی به زبان جاوا و هم برای یادگیری دیگر زبان‌های برنامه نویسی، کاربرد دارد. در این دوره‌ی آموزشی، ابتدا تمام ابزارها و نرم افزارهایی که برای برنامه نویسی جاوا مورد نیاز است را یاد می‌گیرید. سپس با نحوه‌ی نصب و طرز کار آن‌ها آشنا می‌شوید. در مراحل بعد، مفاهیم مختلف برنامه نویسی جاوا به‌صورت گام به گام ارائه می‌شود. این آموزش‌ها کاملاً عملی بوده و با انجام تمارین و پروژه‌های متعدد، سبب تسلط شما روی کار با جاوا خواهد شد. بنابراین می‌توان گفت که بعد از اتمام دوره‌ی آموزشی جاوا مقدماتی، شما می‌توانید توانایی لازم برای نوشتن برنامه‌های مختلف با این زبان را به‌دست آورید. عبور از مسیر حرفه‌ای نوشتن اپلیکیشن‌های موبایل و دیگر انواع نرم افزارهای مشابه نیز بعد از یادگیری جاوا مقدور خواهد بود. برای آموزش جاوا، منابع بسیار زیادی وجود دارد. شما می‌توانید این آموزش‌ها را از طریق مطالعه‌ی منابع آموزش جاوا pdf یا ویدیویی دنبال کنید. خبر خوش این‌که بسیاری از منابع آموزش جاوا رایگان هستند و شما نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت. شرکت در دوره‌های آموزش جاوا مقدماتی، گزینه‌ی دیگری است که می‌توانید برای یادگیری این زبان، دنبال کنید. دوره‌های آنلاین، عموماً به دلیل انعطاف زمانی بالایی که دارند، بیش‌تر مورد استقبال قرار می‌گیرند. شما با شرکت در این دوره‌ها، از طریق تماشای ویدیوهای آموزشی و دسترسی به جزوات جلسه، می‌توانید سطح خوبی از یادگیری جاوا را بگذرانید. آن‌چه اهمیت دارد این است که منابع آموزشی خود را از انواع آموزش جاوا پروژه محور و با تمرین‌های عملی انتخاب کنید. هرچقدر بیش‌تر تمرین کنید، تسلط بهتری روی موضوعات جاوا به‌دست می‌آورید. بعد از اتمام آموزش، می‌بایست انجمن‌های مختلف جاوا را پیدا کنید. اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید، انجمن‌های انگلیسی زبان گزینه‌ی ایده‌آلی خواهد بود. شرکت در این انجمن‌ها برای پرسش و پاسخ درباره‌ی جاوا، رفع اشکالات برنامه نویسی و غیره، حائز اهمیت است. فریمورک‌ها نرم افزارهایی هستند که به‌منظور سهولت در کدنویسی و توسعه‌ی برنامه‌های نرم افزاری به‌وجود آمده‌اند. این فریمورک‌ها شما را از نوشتن کدهای تکراری نجات می‌دهند. خوشبختانه فریمورک‌های زیادی برای زبان جاوا ایجاد شده است. بعد از یادگیری مباحث مقدماتی جاوا، شما می‌توانید یکی از فریمورک‌های جاوا را انتخاب و آموزش آن را دنبال کنید. فریمورک‌های جاوا امکانات خوبی برای مدیریت خطا در جاوا و ایجاد اتصال به پایگاه داده در اختیار برنامه‌نویس می‌گذارند. فریمورک‌های BLADE، dropwizard، grails، GWT، hibernate و JFS از محبوب‌ترین فریم ورک های جاوا به‌شمار می‌آیند. توصیه می‌کنیم بعد از اتمام دوره‌ی مقدماتی و پیشرفته‌ی جاوا، با تسلط بر یکی از این فریمورک‌ها، راحت‌تر و حرفه‌ای‌تر کدنویسی جاوا را آغاز کنید. گرچه زبان جاوا به نسبت سال تولد خود (۱۹۹۵) تقریباً قدیمی به شمار می‌آید، اما هنوز هم در شمار محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی قرار گرفته است. محبوبیت جاوا سبب شده است تا پروژه‌های زیادی با این زبان برنامه‌نویسی ایجاد شوند. این موضوع در کشور ایران نیز صدق می‌کند. به عبارت بهتر، اگر جاوا را یاد بگیرید، پروژه‌های زیادی برای کسب درآمد وجود دارد. کسب درآمد با جاوا، تنها محدود به پروژه‌های جاوا نخواهد شد. شما می‌توانید با تسلط بر مفاهیم طراحی اپلیکیشن‌های اندروید، حوزه‌ی فعالیت خود را گسترش دهید. هم‌چنین در صورتی که به آموزش علاقه‌مند هستید، می‌توانید دوره‌ها و pdfهای آموزشی خود را ایجاد و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهید. برای انتخاب منبع آموزشی، باید به سرفصل‌های آن توجه داشته باشید. یک منبع آموزشی قوی، سرفصل‌های کامل را پوشش‌دهی می‌کند. از سوی دیگر، تمرینات عملی و پروژه در لیست سرفصل‌ها نشان می‌دهد که منبع معتبر است. مهم‌ترین مباحث آموزش مقدماتی زبان جاوا، در فهرست زیر عنوان شده است. •      معرفی دوره‌ی آموزشی، جاوا و اهداف •      نصب جاوا و ابزارهای مورد نیاز •      بیان مفهوم متغیرها •      کار با متغیر در جاوا •      اعمال اصلی ریاضی •      عملگرهای رابطه‌ای •      عملگرهای شرطی •      عملگرهای منطقی •      حلقه‌های تکرار •      آرایه‌ها •      خطایابی در برنامه •      متد •      ورودی و خروجی در متدها •      مفهوم شیء‌گرایی (OOP) در برنامه نویسی •      پیاده‌سازی شیء گرایی با جاوا •      ساخت کلاس •      خصوصیات اشیاء •      کپسوله‌سازی •      ارث‌بری •      چند ریختی •      انتزاع •      اینترفیس‌ها •      داده کلاس •      استاتیک •      پکیجینگ در جاوا •      اسکوپ •      کلاس‌های null •      POJO •      پروژه عملی با جاوا •      نحوه‌ی پیاده سازی گرافیک برنامه برای یادگیری صفر تا صد جاوا می‌توانید از دوره‌های آموزش جاوا مکتب خونه استفاده کنید. شما می‌بایست در ابتدا آموزش جاوا مقدماتی مکتب خونه را دنبال کنید. بعد از تسلط بر مباحث مقدماتی، می‌توانید از دوره‌های پیشرفته، سطح یادگیری خود را ارتقا دهید. آموزش جاوا مکتب خونه به طور کاملاً عملی برنامه‌ریزی شده است و شما برای تسلط روی هر مبحث، تمارین متعددی را پشت سر خواهید گذاشت. آموزش جاوا مقدماتی، گام اولی است که برای یادگیری زبان برنامه نویسی JAVA نیاز داریم. در این آموزش‌ها، مباحث مقدماتی برنامه نویسی شیء‌گرا و ساختار کلی زبان جاوا مورد بحث قرار می‌گیرد. همچنین در مکتب خونه آموزش برنامه نویسی برای انواع و اقسام زبان‌های برنامه نویسی موجود است که می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن کنید. فصل اول: مقدمات برنامه‌نویسی: 1 - نصب ابزار 2 - اولین برنامه خودمون رو بنویسیم و با غول چراغ جادو آشنا بشیم! 3 - چرا باید یه چیزی رو ذخیره بکنیم‌‌؟ متغیر چیه؟ 4 - انواع متغیرها 5 - کوییز- انواع متغیرها 6 - ذخیره اطلاعات شخصی با استفاده از انواع متغیرها 7 - کار با متغیرها 8 - اولین حساب و کتاب با کامپیوتر 9 - استفاده از چهار عمل اصلی ریاضی 10 - محاسبه درآمد سالانه افراد شاغل خانواده 11 - چطوری مقایسه کنیم؟ عملگرهای رابطه ای یا Relational Operators 12 - کوییز-عملگرها 13 - بسته به شرایط خاص کدمون رو اجرا کنیم (control flow with if) 14 - مقایسه درآمد سالانه 15 - چطوری به بهترین شکل شرط و قرار کنیم با کامپیوتر؟‌ 16 - تبدیل عدد به روزهای هفته 17 - ادغام شرط‌ها با هم دیگه (عملگرهای منطقی) 18 - کوییز: عبارت شرطی با if 19 - پیاده‌سازی کارنامه دبستان 20 - انجام دادن کارهای پر تکرار در برنامه‌نویسی 21 - حل تمرین چاپ عددهای زوج و فرد بین 1 تا 10 22 - تکرار کارهای پر‌تکرار با استفاده از حلقه For 23 - چاپ اعداد فرد 24 - کنترل برنامه در زمانی که حالت‌های متفاوت زیادی وجود داره! 25 - کوییز: حلقه‌های تکرار 26 - چطوری اطلاعات زیاد رو توی برنامه خودمون ذخیره بکنیم؟‌ (آرایه‌ها) 27 - بیاید کار با آرایه‌ها راحت تر کنیم! (تلفیق آرایه‌ها با حلقه‌ها) 28 - چاپ معکوس یک آرایه 29 - انتخاب برنده ماراتون! 30 - مسابقه ماراتون 31 - ساخت بازی هوپ 32 - نصب یک ابزار برای حرفه‌ای‌تر شدن 33 - مهاجرت از bluej به intellijIdea 34 - چاپ ستاره‌ها 35 - چاپ جدول ضرب 36 - درخت کریسمس 37 - چطوری بفهمیم برنامه‌مون چرا خطا داره؟‌ (انواع خطاها) 38 - خطایابی و رفع اشکال در برنامه‌نویس 39 - کوییز: خطایابی 40 - آموزش متدها در جاوا (فرایندها و قسمت کردن برنامه‌) 41 - چطوری به متدهامون اطلاعات ورودی بدیم؟ 42 - چطوری از متدهامون انتظار خروجی داشته باشیم؟ 43 - یک متد با بار اضافی (method overloading) 44 - یک حلقه مخصوص آرایه‌ها و زمانی که ورودی با تعداد نامشخص داریم؟‌ 45 - کوییز: متدها 46 - معدل دانش‌آموزان کلاس فصل دوم: شیءگرایی (OOP) در جاوا: 1 - چرا شیءگرایی؟‌ این مفهوم oop به چه معناست؟‌ 2 - اولین بار شیءگرایی رو با جاوا پیاده کنیم 3 - حل تمرین یک محیط عملیاتی (کتابخانه) و ساخت کلاس 4 - کوییز - مفهموم شی گرایی و ساخت کلاس 5 - فراهم کردن نیازهای اساسی برای اشیاء (متد سازنده Constructor) 6 - کوییز- متد سازنده Constructor 7 - اشاره به بازیکن حال حاضر (کلمه کلیدی this) 8 - راه و روش دسترسی به خصوصیات اشیاء 9 - کوییز - دستور this 10 - شیءگرایی 11 - اولین قاعده شیءگرایی: کپسوله سازی (encapsulation) 12 - کپسوله‌سازی 13 - دومین قاعده: شیءگرایی ارث‌بری (Inheritance) 14 - ارث‌بری 15 - سومین قاعده: شیءگرایی چند ریختی (Polymorphism) 16 - کوییز - قواعد ارث‌بری چند‌ریختی ‌کپسوله‌سازی 17 - آشنایی بیشتر با چندریختی 18 - چندریختی 19 - چهارمین قاعده: شیءگرایی انتزاع (Abstraction) 20 - تمرین با انتزاع یا Abstraction 21 - کوییز- قاعده انتزاع Abstraction 22 - مفهوم انتزاع با استفاده از interface ها 23 - انتزاع 24 - حل تمرین با اینترفیس‌ها و آشنایی بیشتر با کلاس‌ها 25 - کوییز - رابط‌کاربری interface 26 - کلاس‌ها یک نوع داده هستند 27 - بیشتر در مورد متد‌های سازنده بدونیم 28 - آشنایی با استاتیک‌ها در جاوا 29 - پکیجینگ در جاوا و Access Modifiers 30 - کوییز - استاتیک و پکیچینگ 31 - مفهوم کلاس‌های POJO و تفکر طراحی کلاس 32 - Scope ها 33 - مفهوم NULL یا پوچی در جاوا؟‌ 34 - Enum کلاس‌ها در جاوا 35 - کوییز- scope , Enum , Null 36 - آشنایی با ArrayList 37 - کوییز- ArrayList فصل سوم: پروژه ساخت ماشین حساب: 1 - اولین اپلیکیشن خودمون رو با ظاهر گرافیکی بسازیم (GUI) 2 - کوییز - ظاهر گرافیکی 3 - ساخت اولین لایه برای عددهای ماشین حساب 4 - کوییز-ساخت button 5 - پیاده‌سازی کامل رابط کاربری اپلیکیشن ماشین حساب 6 - استفاده عملی از interface ها و هندل کردن کلیک کاربر 7 - نمایش ورودی انتخابی کاربر 8 - انجام تمامی عملیات ریاضی و تغییر ورودی کاربر 9 - ساخت فرم ثبت‌نام
نظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *