0

دوره تخصصی آموزش فیلمنامه نویسی (کانون سینماگران جوان)

درباره این دوره

 دوره تخصصی آموزش فیلمنامه نویسی شامل سه سطح (مقدماتی ، پیشرفته و حرفه ای ) به شرح ذیل می باشد:

 دوره مقدماتی آموزش فیلمنامه نویسی:

 اصول و مبانی فيلمنامه نويسي                           36 ساعت             12 جلسه سه ساعته

 شرح درس دوره مقدماتي فيلمنامه نويسي:

۱- داستان،تصویر زندگی .  درام . داستان و ساختار .

۲- کشمکش

۳- پیرنگ

۴- شخصیت

۵- شخصیت (بخش دوم)

۶-  معنا(تم)

۷- قهرمان

۸- طراحی ساختار ، حادثه ی محرک

۹ – کشمکش ، پرده بندی

۱۰ – ساختار از اغاز تا پایان

۱۱ – تقابل ، فرم های تقابل (فرم های کشمکش)

۱۲ – مرور فشرده ترم و طرح های ۴ صفحه ای

شرح فعالیت کارگاه های پیشرفته و تکمیلی فیلمنامه نویسی:

كارگاه های تخصصی فيلمنامه نويسي در سطح پیشرفته وتکمیلی:

   در اين كارگاه ها ،هنر جويان با راهنمايي استاد يك فيلمنامه را از مرحله انتخاب سوژه تا نوشتن طرح، خلاصه نويسي، ديالوگ نويسي، شخصيت پردازي و نگارش نهايي فيلمنامه انجام خواهد داد.

کارگاه پیشرفته فیلمنامه نویسی :

دو ماه        هشت جلسه سه ساعته   24 ساعت

سرفصلهای کارگاه پيشرفته:

۱ – مرور آموزه های ترم مقدماتی

۲ – تجزیه طرح.طراحی و ترکیب صحنه. سکانس. فشرده سازی

۳ – گسترش سه وجهی. عطف ها. میانی. اوج. پایان

۴ – ترکیب پیرنگ ها. موازی. متوالی. مرکب

۵ – کنش حرکت و هویت. پیش داستان. هدف. والایش

۶ – سفر اساطیری. نقاط کلیدی. کهن الگوهای اصلی

۷ – معرفی شخصیت ها. توزیع اطلاعات

۸ – فضا و زبان. توضیح و توصیف. ایجاز و رشد داستان

۹ – گفتگو. متن و زیرمتن. کارکردها. تصویر و کلام

۱۰ – شخصیت و خودشناسی. نظریه های بنیادی. تضاد درونی. اصل دگرگونی

۱۱ – گونه ها. نگاه از درون. مکاشفه ی معنا

۱۲ – صحنه ی کامل. فراز و فرود. عطف. ایجاز و قدرت. مشکلات

کارکاه فیلمنامه نویسی تکمیلی

 دو ماه         هشت جلسه سه ساعته 24 ساعت

سرفصلهای کارگاه تکمیلی:

۱ – خلاصه ی داستان فیلمنامه ی کامل

۲و۳ – ایجاز . استاندارد تولید و اکران

۴و۵ – تدوین فیلمنامه

۶ – ضرباهنگ (صحنه ها،روایت،زندگی در داستان)

۷ – نقاط عطف (صحنه، سکانس،میانی،پرده ها، اوج)

۸و۹ – ترکیب تصویر و گفتگو و حرکت

۱۰ – فضاسازی . زبان داستان . موسیقی و افکت

۱۱ – زاویه ی دید (جای دوربین)

۱۲ – خلاصه ی طرح فیلمنامه ی نهایی (نیم، یک، و چهار صفحه)

فعالیت های فوق برنامه:

از آنجا که آموزش فیلمنامه نویسی ، آموزشی همه جانبه و فراگیر است ، همراه با دروس تئوری و کارگاهی ، فعالیت های فوق برنامه ی زیر برای ارتقاء سطح آگاهی های هنرجویان و کسب تجربیات حرفه ای و تکمیل دانش های نظری در نظر گرفته شده است که شرکت در  این برنامه ها اختیاری است.

شرح فعالیت های فوق برنامه :

1-    امکان برخورداری از آرشیو فیلم و کتابخانه تخصصی سینما

2-    شرکت در سمینارهای تخصصی با سینماگران برجسته کشور در طول دوره و پس از آن

3-    نمایش و نقد آثار ارزشمند سینمای امروز ایران و جهان در خانه ی فیلم

4-    استفاده از خدمات مشاوره فیلمنامه نویسی توسط مشاوران آموزش و تولید کانون

دوره  ی پیشرفته وحرفه ای آموزش فیلمنامه نویسی:

هنرجویانی که مایل به شرکت در دوره فیلمنامه نویسی در سطح پیشرفته و حرفه ای هستند باید دوره فیلمنامه نویسی مقدماتی را به مدت سه ماه بگذرانند همچنین برای شرکت در دوره حرفه ای ودریافت گواهینامه ی دوره تکمیلی (گواهی صلاحیت حرفه ای)  ،گذراندن دوره های پیش نیاز الزامی ست.

شایان ذکر است هنرجویانی که زمینه قبلی داشته یافارغ التحصیل این رشته در دانشگاه بوده یا قبلا دوره مقدماتی را در یک آموزشگاه معتبر گذرانده باشند با تایید استاد می توانند مستقیما وارد مرحله پیشرفته و حرفه ای شوند.

بدیهی است برگزاری دوره های پیشرفته  و حرفه ای منوط به نظر مدیریت آموزش کانون بوده و مشروط به رسیدن حد نصاب لازم از میان هنرجویان مستعد و علاقه مند برای برگزاری دوره های مذکور خواهد بود و برگزاری آن بلافاصله پس از دوره مقدماتی الزامی نیست.

موسسه برگزارکننده

کانون سینماگران جوان

مدرس

مدرسین کانون

دوره های مشابه

faradars

اهمیت یادگیری طراحی موشن گرافیک چیست؟ 

یکی از جدیدترین شیوه‌های تبلیغاتی در عصر امروز، تبلیغات متحرک است و با توجه به پیشرفت شیوه‌های تبلیغاتی، امروزه تبلیغات متحرک جای خود را به تبلیغات چاپی و کاغذی داده است و از این رو، یادگیری نرم‌افزارهای ساخت موشن ‌گرافیک (Motion Graphic) از ضرورت‌های بازار امروز محسوب می‌شود. موشن ‌گرافیک فرایندی است که تصویر ثابت به راحتی نمی‌تواند آن را بیان کند و بنابراین، شرکت‌ها، وب‌سایت‌ها و افراد از تبلیغات ثابت به سمت تبلیغات متحرک، پیشروی نموده‌اند.

موشن‌ گرافیک در تمام پلتفرم‌های دیجیتال وجود دارد. از وب‌سایت تا موبایل، شبکه‌های اجتماعی تا کاربردهای تجاری افتر افکت (After Effects)، از پرکاربردترین برنامه‌های موشن ‌گرافیک محسوب ‌می‌شود که به کاربر امکان ساخت انیمیشن، ترکیب یا تغییر به فضای دو‌بعدی و سه‌بعدی را می‌دهد. طراحی‌های دو‌بعدی که در برنامه‌ای مانند Illustrator ساخته شده‌اند، در این برنامه اجرا شده و به انیمیشن تبدیل می‌شود و یا از آن در ساخت موشن ‌گرافیک استفاده می‌شود. طراحی موشن گرافیک با افتر افکت این امکان می‌دهد تا به طراحی‌های خود عمق و بعد اضافه کنید و با استفاده از حرکت، ترکیب تصاویر و افکت‌ها، می‌توانید پیام‌های خود را به صورت جذاب‌ و قابل فهم‌ ارائه دهید.

در این فرادرس چه چیزی و چگونه یاد می‌گیریم؟ 

در این فرادرس تلاش شده تا با ارائه پروژه‌های مختلف ضمن آشنایی بیشتر با امکانات نرم‌افزار افتر افکت، به آموزش موشن ‌گرافیک و ساخت تصاویر متحرک تبلیغاتی در زمینه‌های مختلف نیز پرداخته شود. در درس‌های مختلف این آموزش، ضمن آشنایی با امکانات نرم‌افزار سعی شده است تا در قالب پروژه یادگیری، نرم‌افزار برای مخاطب آسان‌تر شده و کار با آن لذت‌بخش‌ گردد.

سرفصل‌ها
  • درس یکم: پروژه حرکت کشتی در آب
    • آشنایی با لایه‌ها
      • ترتیب قرار گرفتن لایه‌ها
      • طریقه استفاده از لایه‌های وکتور (Vector)
    • تعریف کامپوزیشن (Composition)
    • کی‌فریم (Keyframe) و انواع آن و شتاب حرکت
  • درس دوم: پروژه صفحات رنگی برای ابتدای پروژه‌ها
    • آشنایی با Solid، طریقه ایجاد صفحات رنگی
    • تفاوت Solid با Shape
    • ساخت ترانزیشن (Transition)
    • مفهوم Parent در افتر‌ افکت
  • درس سوم : لوگو‌ موشن (Logo Motion)
    • آشنایی با پلاگین Saber
  • درس چهارم: پروژه ساخت استوری متحرک برای شبکه‌های اجتماعی
    • آشنایی با Track Matte
  • درس پنجم: ساخت یک کاور موزیک و Equalizer
    • آشنایی با افکت Audio Spectrum
    • ساخت Loading
  • درس ششم: پروژه معرفی و تبلیغ یک رستوران
    • آشنایی با لایه‌ها، ترکیب آن‌ها و مفهوم مد لایه
    • آشنایی با ابزار متن و ایجاد انیمیشن برای متن
  • درس هفتم :حرکت ماشین در یک جاده و مسیر خاص
    • آشنایی با حرکت روی مسیر و پالت‌های Motion Sketch و Smoother
  • درس هشتم: حرکت موشک در فضا
    • آشنایی با افکت Mr Mercury
  • درس نهم: ساخت شمارش معکوس
    • آشنایی با Time Expression
  • درس دهم: پلاگین نیوتن
    • آشنایی با پلاگین و انجام پروژه با آن

موشن گرافیك یا گرافیك حركتی با استفاده از تكنولوژی ویدئو یا انیمیشن و با ایجاد توهم حركت یا تغییر در ظاهر المان‌های بصری ایجاد می‌شود. موشن گرافیك معمولاً وقتی كه برای پروژه‌های مالتی مدیا به كار می‌رود با صدا همراه خواهد شد. موشن گرافیك معمولاً در رسانه‌های الكترونیك دیجیتال تجلی می‌یابد ولی در رسانه‌های دستی هم می‌تواند ایجاد شود.

Motion Graphic یا علم تلفیق حرکت و صوت در رسانه‌های امروزی به جائی رسیده است که امروزه با برخورداری از حرکت تصاویر ثابت نقشه بیتی و برداری و اضافه کردن Sound Effects به آنها می‌توان آثار بدیعی را خلق کرد که در نوع خود بی نظیرند و در نهایت منجر به تولید تبلیغات کوتاه تلوزیونی و اینترنتی می‌شوند. توجه داشته باشیم که این گونه محصولات از نظر زمان پخش معمولا در حدود 10 ثانیه می‌باشند

faradars

اهمیت یادگیری طراحی رابط کاربری با فیگما چیست؟

از آنجا که مهمترین ویژگی هر محصول، قابل استفاده بودن آن است، طی چند دهه گذشته، کسب‌ و کارها بر روی تجربیاتی که در اختیار مشتری قرار می‌دهند، تمرکز کرده‌اند. از سایت‌های کوچکی مثل فروشگاه وسایل کوچک آنلاین گرفته تا سایت‌های بزرگی مانند آمازون همگی در حال تمرکز بر روی رابط کاربری هستند.

برای اینکه بهترین تجربه ممکن را در اختیار کاربران خود قرار دهید، باید ابزار مورد نیاز را در اختیار آن‌ها بگذارید و این مساله جایی است که طراحی رابط کاربری وارد میدان می‌شود. دلیل مهم بودن UI یا همان رابط کاربری این است که می‌تواند توانایی شما برای ارائه یک تجربه به یادماندنی برای کاربر را تعیین کند و در حال حاضر فیگما یکی از محبوب‌ترین و قدرتمندترین ابزارهای طراحی رابط کاربری و وب سایت محسوب می‌شود. با یادگیری فیگما، طراحان می‌توانند طرح‌های خود را با کیفیت بالا و با سرعت بیشتری طراحی کنند.

در این فرادرس چه چیزی یاد می‌گیریم؟

هدف از این آموزش این است که مخاطب بتواند با مفاهیم اصلی فیگما در قالب پروژه آشنا شده و پس از پایان آموزش وارد بازار کار شود. در ابتدا محیط و ابزارهای فیگما توضیح داده می‌شود و بعد از آن تمام ابزارها در قالب یک پروژه مورد استفاده قرار می‌گیرند و در نهایت نحوه خروجی گرفتن از پروژه توضیح داده می‌شود.

 

سرفصل‌ها
  • فصل یکم: رابط کاربری و تجربه کاربری (UI / UX)
    • درس یکم: تعریف رابطه کاربری و تجربه کاربری
    • درس دوم: تفکر طراحی و مراحل آن
    • درس سوم: تفکر خارج از چارچوب و جایگاه علم در تفکر طراحی
    • درس چهارم: روانشناسی رنگ‌ها – رنگ قرمز
    • درس پنجم: رنگ‌های آبی، سبز و زرد
    • درس ششم: رنگ‌های نارنجی، صورتی، قهوه‌ای و بنفش
    • درس هفتم: رنگ‌های سفید، سیاه و خاکستری
    • درس هشتم: منابع مورد نیاز طراحان
  • فصل دوم: شروع کار با فیگما
    • درس نهم: نصب فیگما
    • درس دهم: آشنایی با محیط فیگما
  • فصل سوم: طراحی با فیگما
    • درس یازدهم: صفحه، لایه‌ها و فریم (Frame)
    • درس دوازدهم: معرفی نوار ابزار فیگما
    • درس سیزدهم: ترسیم شکل و پنل طراحی (Design Panel)
    • درس چهاردهم: ابزار Pen و Pencil
    • درس پانزدهم: متن و تنظیمات آن در فیگما
    • درس شانزدهم: Boolean operation و Mask
    • درس هفدهم: کامپوننت (Component)
    • درس هجدهم: Responsive و Grid
    • درس نوزدهم: Auto Layout
    • درس بیستم: افزونه‌ها (Plugins)
    • درس بیست‌ویکم: کلیدهای میانبر (Shortcuts)
  • فصل چهارم: خروجی و نکات پایانی
    • درس بیست‌ودوم: انواع خروجی در فیگما
    • درس بیست‌وسوم: نکات پایانی

نظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *